El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb relació a la demora per dictar la resolució del seu Programa individual d'atenció (en endavant PIA) un cop dictada la resolució de grau II nivell 2 de dependència en data 15 de gener de 2010.
Concretament, el promotor de la queixa, exposa els fets següents:
En data 28 d'agost de 2009 va presentar la sol·licitud de reconeixement de la seva situació de dependència.
En data 15 de gener de 2010 es va dictar resolució per la qual se li reconeixia un grau II nivell 2 de dependència.
Segons manifesta, al maig es va fer l'acord PIA, en el qual s'establia una prestació econòmica per cuidador no professional. Al desembre de 2010 li van dir que hi havia una incidència a l'acord PIA que s'havia d'esmenar. Des d'aleshores que està pendent de rebre la resolució del PIA.
Com a conseqüència de la queixa del promotor, el Síndic es va adreçar als Serveis Territorials de Benestar Social i Família les Terres de l'Ebre, els quals han informat el Síndic que es va lliurar la resolució PIA al promotor en data 31 de març de 2011.
Com a conseqüència d'això, i atès que l'objecte de la queixa ha estat resolt, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions i arxiva l'expedient de referència.
Tot i això, aquesta institució assenyala que resulta excessiu el temps que ha transcorregut d'ençà que es va presentar la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència (28 d'agost de 2009) fins que es va dictar la resolució per la qual es reconeix al promotor un grau II nivell 2 de dependència (15 de gener de 2010) i fins que finalment s'ha establert la resolució PIA (31 de març de 2011).
És per això que el Síndic insisteix en la necessitat que s'arbitrin les mesures necessàries per agilitzar la tramitació dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, a fi de possibilitar-ne la resolució en un termini raonable, tot evitant dilacions i atendre, de forma eficient, les necessitats de les persones amb dependència.