El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la prestació de renda mínima d'inserció que tenia reconeguda.
Exposa que segons la resolució de desembre de 2011, els motius de la suspensió eren que no estava localitzable, fet que impossibilitava portar a terme la tasca de seguiment i avaluació dels requisits per rebre la prestació. Tot i això, assegura que no ha canviat de domicili i que en data 9 de gener de 2012 va presentar la documentació que li va ser requerida: extractes bancaris, contracte de treball i fotocòpia del passaport.
En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'assenyala que des del febrer de 2012 i fins a l'actualitat el promotor ha tingut contractes de treball periòdic a temps complet amb la mateixa empresa, per la qual cosa es manté suspesa la seva prestació.
En vista d'aquesta informació, el Síndic fa les consideracions següents:
El gener de 2012 el promotor va presentar la documentació que li va ser requerida per fer el seguiment i poder avaluar si podia rebre o no la prestació de renda mínima d'inserció. Tot i això, enlloc no consta el resultat de l'avaluació que es va fer d'aquesta documentació per valorar si la prestació es podia reprendre de nou. En aquest sentit, el Síndic recorda el que preveu la normativa reguladora de la prestació de la renda mínima d'inserció, en el sentit que la prestació es pot reprendre en el moment en què desapareguin les circumstàncies que n'han motivat la suspensió. Així doncs, no s'entén per què es no va acordar la represa ni es va dictar la resolució de fi de suspensió corresponent.
A més, la raó que esgrimeix l'Administració per mantenir la suspensió no té cap relació amb els motius pels quals va ser suspesa la prestació inicialment. Per aquesta raó, arran de la nova documentació aportada pel promotor el gener de 2012, el més diligent per part de l'Administració hauria estat dictar una resolució de fi de suspensió perquè el promotor ja estava de nou localitzable i, si esqueia, dictar-ne una altra de suspensió de la prestació si hi havia altres motius que impedien la concessió de la prestació. D'aquesta manera s'hauria garantit que el promotor conegués en tot moment amb claredat les causes de suspensió i se li haurien evitat situacions d'inseguretat jurídica.
Finalment, en la resolució de desestimació del recurs d'alçada es fa constar que a partir de l'1 d'agost de 2012 es reconeix al promotor de nou el dret a accedir a la prestació de la renda mínima d'inserció. Aquesta informació entra en contradicció amb el contingut de l'informe emès per la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, en què s'assenyala que el promotor té suspesa la prestació fins a l'actualitat perquè té contractes de treball a temps complet.
De conformitat amb el que s'ha exposat, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti les mesures oportunes per revisar les actuacions fetes en l'expedient del promotor i que es resolgui en el sentit expressat en les consideracions fetes per aquesta institució.