Resolució
Q-01611/2014 Manca de resposta de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya a una sol·licitud de prestacions per al pagament del lloguer per a l'any 2013

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Subvencions i ajuts a l'habitatge
Data d'inici 12/03/2014
Data de l'últim moviment 26/06/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Mataró Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya a la sol·licitud de prestacions per al pagament del lloguer per a l'any 2013 que va presentar el 25 de juliol de 2013.

Contingut

De la documentació tramesa per l'Agència de l'Habitatge de Catalunya es desprèn que la sol·licitud del promotor ha estat denegada per no haver acreditat el pagament del lloguer mitjançant la presentació dels rebuts corresponents, la qual cosa es va publicar tauler d'anuncis de l'oficina d'habitatge de Mataró el 7 de febrer del 2013 i la llista va estar exposada durant el termini d'un mes. També s'informa que en data 11 de febrer de 2013 es va enviar un missatge SMS al promotor per informar-lo de la notificació de la resolució de la sol·licitud de les prestacions per al pagament del lloguer a l'oficina local d'habitatge de Mataró. 

D'acord amb el que preveu la normativa vigent, és suficient la publicació a través del web de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i a través del tauler d'anuncis de l'oficina local d'habitatge, de manera que s'entén que la notificació en aquest cas s'ha fet correctament i és conforme a dret. Amb independència de si el promotor va rebre o no el missatge SMS, en la mesura que l'Agència de l'Habitatge de Catalunya va efectuar la publicació al tauler d'anuncis, no es pot evidenciar irregularitat en l'actuació de l'Administració. 

Tot i això, el Síndic suggereix a l'Administració que complementi la publicació legal amb altres fórmules de comunicació que permetin garantir un major coneixement de l'acte en qüestió per part de les persones interessades. L'Administració ha indicat que té previst millorar el sistema actual de comunicacions en las properes convocatòries de prestacions permanents per al pagament del lloguer, de manera que el Síndic considera acceptat el seu suggeriment.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/03/2014 Agència de l'Habitatge de Catalunya Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/04/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2014 Ajuntament de Mataró Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/05/2014 Ajuntament de Mataró Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/05/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat No irregularitat
21/05/2014 Ajuntament de Mataró No irregularitat
23/05/2014 Agència de l'Habitatge de Catalunya No irregularitat
25/06/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat No irregularitat
25/06/2014 Agència de l'Habitatge de Catalunya No irregularitat
26/06/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-00640/2014