Resolució
Q-01622/2011 Disconformitat amb la demora per programar diverses proves mèdiques a l'Hospital General de Granollers

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 22/03/2011
Data de l'últim moviment 10/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les diverses demores que ha patit perquè li programin les proves que li han prescrit, des que el 30 de desembre de 2010 va haver d'acudir a urgències de l'Hospital General de Granollers per un fort dolor a la zona de l'abdomen.

La persona interessada es queixava perquè quan la van atendre a urgències li van indicar que allà mateix demanés hora per als especialistes en urologia i en digestiu i perquè li fessin una ecografia. Tanmateix, després li van dir que des d'urgències no es podien programar proves. I, encara posteriorment, al febrer, li van indicar que tenia una ecografia pendent de programar des del desembre

Contingut

Després d'analitzar tota la informació de què es disposa, queda palès que la informació que es va proporcionar a la persona interessada va ser deficient.

El Síndic recorda al Departament de Salut que és fonamental que totes les persones implicades en l'atenció als usuaris, siguin sanitaris o no, estiguin assabentades dels procediments perquè pugin proporcionar, així, una informació correcta i clara als pacients, per evitar la sensació d'inseguretat i d'impotència que, de ben segur, va sentir la persona interessada quan primer la van informar que des d'urgències no programaven proves i després que tenia pendent de programació una prova des del desembre. 

Val a dir que des que la persona interessada va acudir a urgències el 30 de desembre fins que finalment se li va practicar l'ecografia van passar dos mesos, i tres mesos més perquè se li pogués fer la tomografia computada.

Malgrat que, ara per ara, no és possible exigir que es facin les proves esmentades en un temps determinat, el Síndic demana al Departament que esmerci esforços perquè les proves prescrites per un especialista amb la finalitat de determinar un diagnòstic no es vegin sotmeses a retards excessius que puguin causar problemes en la salut dels usuaris, i que s'asseguri que es respectarà el seu dret a ser atès en un temps raonable.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/06/2011 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/07/2011 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/11/2011 Servei Català de la Salut SCS Reiteració posterior a la primera
02/12/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/01/2012 Departament de Salut Resolució