Resolució
Q-01623/2012 Disconformitat amb l'actuació de l'Agència Catalana del Consum en la tramitació d'una denúncia contra una empresa de Santa Perpètua de Mogoda per no disposar de fulls oficials de reclamació

Matèries
Consum
Administració de defensa dels consumidors
Data d'inici 06/03/2012
Data de l'últim moviment 24/12/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de l'Agència Catalana del Consum (en endavant ACC) en la tramitació de la denúncia presentada contra una empresa de Santa Perpètua de Mogoda per no disposar de fulls oficials de reclamació. 

Segons indica, va presentar la denúncia el 22 d'agost de 2011 davant l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (en endavant OMIC) de Santa Perpètua de Mogoda i encara no ha obtingut cap informació sobre l'estat de tramitació de la denúncia.

Contingut

En l'informe de l'ACC s'indica que el promotor va presentar la seva denúncia el 22 d'agost de 2011 però, atès que l'inspector no va constatar cap indici d'infracció administrativa en matèria de defensa dels drets dels consumidors, es va acordar l'arxivament de les actuacions d'inspecció i control de mercat i es va notificar al promotor.

En vista d'aquesta informació, el Síndic posa de manifest que la denúncia va ser presentada el 22 d'agost de 2011 però fins al 25 de gener de 2012 l'ACC no la va rebre, i la inspecció de consum no es va portar a terme fins al 17 d'abril de 2012.

Per tant, aquesta institució recorda tant al Departament d'Empresa i Ocupació com a l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda que la tardança a tramitar una denúncia en matèria de consum minva l'efectivitat del procediment i contradiu el mandat que l'article 51 de la Constitució adreça als poders públics: garantir la defensa dels consumidors i usuaris, i protegir la seguretat, la salut i els legítims interessos econòmics amb procediments eficaços. 

Per aquest motiu, el Síndic suggereix tant al Departament com a l'Ajuntament que prenguin les mesures oportunes per agilitar la tramitació de les denúncies.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/04/2012 Agència Catalana del Consum Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/05/2012 Agència Catalana del Consum Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/10/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
17/10/2012 Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda Resolució
13/12/2012 Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda Seguiment finalitzat
24/12/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat