El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de l'Agència Catalana del Consum (en endavant ACC) en la tramitació de la denúncia presentada contra una empresa de Santa Perpètua de Mogoda per no disposar de fulls oficials de reclamació.
Segons indica, va presentar la denúncia el 22 d'agost de 2011 davant l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (en endavant OMIC) de Santa Perpètua de Mogoda i encara no ha obtingut cap informació sobre l'estat de tramitació de la denúncia.
En l'informe de l'ACC s'indica que el promotor va presentar la seva denúncia el 22 d'agost de 2011 però, atès que l'inspector no va constatar cap indici d'infracció administrativa en matèria de defensa dels drets dels consumidors, es va acordar l'arxivament de les actuacions d'inspecció i control de mercat i es va notificar al promotor.
En vista d'aquesta informació, el Síndic posa de manifest que la denúncia va ser presentada el 22 d'agost de 2011 però fins al 25 de gener de 2012 l'ACC no la va rebre, i la inspecció de consum no es va portar a terme fins al 17 d'abril de 2012.
Per tant, aquesta institució recorda tant al Departament d'Empresa i Ocupació com a l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda que la tardança a tramitar una denúncia en matèria de consum minva l'efectivitat del procediment i contradiu el mandat que l'article 51 de la Constitució adreça als poders públics: garantir la defensa dels consumidors i usuaris, i protegir la seguretat, la salut i els legítims interessos econòmics amb procediments eficaços.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix tant al Departament com a l'Ajuntament que prenguin les mesures oportunes per agilitar la tramitació de les denúncies.