La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució de la seva sol·licitud de renda mínima d'inserció.
Exposa que el 10 d'octubre de 2012 va sol·licitar als serveis socials bàsics de l'Ajuntament del Prat de Llobregat la gestió i la tramitació de la seva sol·licitud de renda mínima d'inserció però que encara no s'ha resolt. Planteja també la urgència que es resolgui la seva sol·licitud, ja que no disposa d'altres recursos econòmics i necessita la prestació per cobrir les necessitats bàsiques de la seva família.
El Síndic recorda que l'article 11 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, recull que la concessió de la prestació econòmica i de les altres mesures que s'estableixin es fa a partir de l'aprovació del pla individual d'inserció i reinserció, i que en cap cas el termini de la presa de l'acord definitiu no pot superar els quatre mesos des de la presentació del projecte al Departament d'Empresa i Ocupació.
S'ha de tenir en compte que les administracions públiques tenen el deure de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert, tots els procediments administratius, tal com preveuen la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
De conformitat amb això, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació el deure de les administracions públiques d'actuar d'acord amb els principis de celeritat i eficàcia, i de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert, tots els procediments. I, en conseqüència, li suggereix que resolgui de manera immediata la sol·licitud a què fa referència aquesta queixa, i, si escau, que faci el pagament de la prestació com més aviat millor.