La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les dificultats amb què es troba per accedir a la informació disponible a la seva carpeta personal de salut (en endavant CPS).
Concretament, exposa que la informació relativa al seu diagnòstic no està disponible en aquest espai digital i que, malgrat que va contactar amb el 061 a principis de febrer per comunicar la incidència, encara no s'ha solucionat i no pot accedir a tota la informació referent al seu diagnòstic.
De la informació tramesa pel Departament de Salut es desprèn que el projecte de la CPS està en fase d'evolució i que ?els centres que formen part del Sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT) estant introduint les dades i la informació de manera progressiva. En conseqüència, és possible que no estiguin a disposició de la ciutadania totes les dades de l'historial mèdic, ja que aquestes s'aniran incorporant a mesura que siguin facilitades pels centres?.
Un cop analitzat l'informe tramès, el Síndic suggereix al Departament de Salut:
1. Que adopti les mesures oportunes per tal d'instar els centres que formen part del SISCAT a facilitar i introduir les dades i la informació dels pacients a la CPS.
2. Que agiliti la implantació a tot el territori de Catalunya de la història clínica compartida de cada persona, i que vetlli per garantir l'existència d'una història clínica compartida abans de finalitzar el segon trimestre de l'any vinent (disposició addicional de la Llei 16/2010, de 3 de juny, de modificació de la Llei 21/2000, del 29 de desembre).
3. Que faciliti a la promotora de la queixa, per mitjà de l'espai virtual de la CPS, les dades i la informació mèdica relatives a la seva salut, amb la finalitat que en pugui disposar en tot moment, bo i agilitant el desplegament de la CPS a tot el territori de Catalunya, a fi de complir amb els objectius pels quals es va concebre.