La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el radar fix de la C-25, situat a la recta de Sallent a Artés de l'Eix Transversal, perquè considera que ha donat lloc a una gran quantitat de sancions de trànsit en molt poc temps.
Segons exposa, en aquesta zona el límit de velocitat es va rebaixar de 100 a 80 km/h a causa de les obres del desdoblament de l'Eix Transversal. Els conductors, molts d'ells habituals de la zona, no es van adonar de la reducció i van superar de manera reiterada el límit establert. A més a més, el radar està situat en una recta d'uns 2 quilòmetres en què és fàcil superar el límit de 80 km/h.
També exposa que el cartell del radar està insuficientment senyalitzat, ja que el límit de 100 km/h està tapat i en el cartell que anuncia el radar no hi figura el nou límit vigent de 80 km/h. A més, diu que els senyals de trànsit en què s'indica el límit de 80 km/h estan situats a pocs metres abans del radar.
D'altra banda, també es queixa que el Servei Català de Trànsit (en endavant SCT) ha trigat molt de temps a enviar les notificacions de les primeres sancions comeses, de manera que els conductors han acumulat sancions que no haurien comès si s'haguessin assabentat abans de la primera sanció.
L'SCT va informar en una primera resposta que la distància entre la senyalització i el radar era responsabilitat de l'empresa que té adjudicada la concessió de les obres, d'acord amb el que estableix l'article 139 del Reglament de circulació. Posteriorment, però, ha informat que ja no és possible saber a quina distància estava el senyal de limitació de velocitat del radar perquè les obres ja han finalitzat i la circulació per aquesta carretera està totalment restablerta. El Síndic constata, doncs, la manca d'informació veraç que disposa el SCT sobre aquesta qüestió.
Així, per tal de prevenir que situacions com aquesta es tornin a produir en el futur, el Síndic suggereix al Departament d'Interior:
1. Que s'estableixi, amb el procediment que es consideri oportú i per a totes les vies sota la responsabilitat del Departament, uns criteris clars que garanteixin:
a) Que qualsevol radar es trobi a una distància suficient del senyal de limitació de velocitat establerta per tal que el conductor del vehicle pugui adequar, si escau, la velocitat abans d'arribar a la zona de detecció del radar sense necessitat de fer reduccions dràstiques.
b) Que, en el cas que l'existència del radar estigui senyalitzada, aquesta senyalització sigui ben visible per als conductors, i que s'indiqui també el límit de velocitat autoritzat en el tram d'incidència del radar. Ambdós senyals (anunci del radar i limitació de velocitat) s'haurien de trobar a una distància suficient del radar per permetre al conductor adequar, si és necessari, la velocitat del vehicle de manera no sobtada.
2. Que s'obtingui i es mantingui en l'expedient que pertoqui tota la informació sobre les actuacions concretes de les empreses adjudicatàries, amb l'objectiu que l'SCT disposi en qualsevol moment de tota la informació rellevant que afecti qualsevol punt de la xarxa viària catalana.
3. Que l'administració responsable de sancionar l'incompliment dels senyals pugui verificar, si escau, si les limitacions estan senyalitzades correctament, atès que la senyalització correcta és un requisit perquè es pugui sancionar i, conseqüentment, perquè hi hagi infracció.