Resolució
Q-01696/2011 Manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Jaume d'Enveja a diverses instàncies relatives a les connexions del clavegueram d'un carrer d'aquest municipi.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Gestió de residus
Data d'inici 24/03/2011
Data de l'últim moviment 02/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Jaume d'Enveja Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Comunitat de Regants de Sant Jaume d'Enveja Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa denuncia la manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Jaume d'Enveja a les instàncies plantejades en dates 16 d'agost de 2010 i 23 de desembre de 2010, i a l'acta policial efectuada el 13 de gener de 2011. 

En aquestes instàncies posava de manifest que no s'han efectuat totes les connexions del clavegueram al carrer Llevant d'aquest municipi, la qual cosa provoca vessaments d'aigües residuals sanitàries a una canaleta de reg.

Contingut

El Síndic ha rebut els informes de l'Ajuntament de Sant Jaume d'Enveja i de la Comunitat de Regants Sant Jaume Enveja, amb relació a aquesta queixa.

En primer lloc, l'Ajuntament assenyala que en data 26 de gener de 2011, acabat el termini voluntari per dur a terme la connexió dels habitatges del carrer Llevant al clavegueram i després de l'acta policial del passat 13 de gener de 2011, es va requerir a un veí del carrer Llevant que connectés de manera immediata el seu habitatge a la xarxa general, sens perjudici d'iniciar l'expedient sancionador corresponent. 

En aquest punt, l'Ajuntament posa de manifest que, d'acord amb els informes del cap de la Policia Local i de l'arquitecte municipal, ambdós de data de 10 de maig de 2011, l'habitatge del veí esmentat ja té connectat el seu clavegueram a la xarxa general.

Per la seva banda, l'informe emès per la Comunitat de Regants de Sant Jaume d'Enveja exposa que es van posar en contacte amb el presumpte infractor, i que ja es va solucionar el problema. 

No obstant això, en els informes de l'Ajuntament i de la Comunitat de Regants no es fa referència a la manca de resposta als escrits que el promotor va presentar en dates 16 d'agost i 23 de desembre de 2010 i 28 de febrer de 2011. 

Per aquest motiu, el Síndic ha recordat a ambdues administracions que d'acord amb el que estableix l'article 53.1 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, les administracions públiques catalanes estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la independentment de la forma i el mitjà d'iniciació.

En vista del que s'ha exposat, i atès que s'ha resolt la problemàtica que plantejava el promotor, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest expedient.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/05/2011 Comunitat de Regants de Sant Jaume d'Enveja Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/05/2011 Ajuntament de Sant Jaume d'Enveja Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/05/2011 Comunitat de Regants de Sant Jaume d'Enveja Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/05/2011 Ajuntament de Sant Jaume d'Enveja Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/06/2011 Comunitat de Regants de Sant Jaume d'Enveja Resolució
02/06/2011 Ajuntament de Sant Jaume d'Enveja Resolució