Resolució
Q-01710/2009 Manca d'informació de l'Ajuntament de Caldes d'Estrac respecte el calendari, preus i gestió de l'escola bressol municipal

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Organització i planificació del sistema escolar
Data d'inici 02/04/2009
Data de l'últim moviment 07/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Caldes d'Estrac Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Un grup de pares de l'Escola Bressol de Caldetes exposen el seu desacord  amb la manca d'informació prèvia que reben des del centre on assisteixen llurs fills.

Els promotors de la queixa expliquen que el dia 2 d'abril s'han assabentat que el centre romandrà tancat tota la setmana santa, i manifesten la seva sorpresa davant aquest comunicat, ja que segons la circular que els van lliurar a l'inici de curs, el centre només havia de tancar-se el dia 9 d'abril.

Després de conèixer la noticia, els pares han anat a parlar amb l'Ajuntament, el qual ha respost que segurament es farà el que la circular estableix, però els interessats addueixen que ja els va passar igual al Nadal quan, segons la circular, els dies 23 i 24 de desembre el centre hauria d'haver estat obert i el dia 20 de desembre, es va anar corrent la veu per part dels professors que es tancaria, sense donar-los cap altre explicació. 

Per altra banda, tot el grup de pares, des de principis de curs, es van queixar que el preu de menjador era molt alt (8,10 euros al dia). El menjador està gestionat per una empresa de catering, segons la qual s'intentaria ajustar a partir del mes de gener, segons la quantitat de nens que es quedessin a dinar. Els interessats van demanar a l'Ajuntament que subvencionés el servei de monitors de menjador per poder ajustar-se al preu exigit de 6,20 euros de servei de menjador.

Contingut

L'Ajuntament de Caldes assenyala que és totalment fals que l'escola bressol romangués tancada durant tota la setmana Santa, ja que va obrir els dies 6 i 7, i va tancar els dies 8 i 9 per finalitzar uns arranjaments previstos.

El preu de menjador és el mateix, amb variació de l'IPC interanual, que cada any s'ha anat aplicant.

El servei de menjador el presta la mateixa empresa que té contractada l'AMPA del CEIP Sagrada Família, no l'Ajuntament, amb total satisfacció dels pares de més de 150 infants. Aquest servei inclou el monitoratge en hores de menjador així com el servei de berenar.

El preu va ser rebaixat fa més de dos mesos a 7,60 euros amb abonaments setmanals, amb gran acolliment per part de la majoria de pares i mares.

L'Ajuntament disposa d'un sistema de beques que inclou les de menjador a fi d'ajudar les famílies més necessitades.

La comunicació entre l'AMPA i l'Ajuntament és prou fluïda com per atendre tot tipus de peticions, reunions i discussions.

Tenint en compte aquest darrer punt, el Síndic suggereix al consistori que qualsevol canvi en el calendari (obertura o tancament del centre per circumstàncies determinades) sigui informat amb antelació a l'AMPA, i s'enviï una circular a tots els pares i mares.

Finalment, el Síndic suggereix als interessats que siguin ells qui s'adrecin a l'AMPA i/o a l'Ajuntament, per vehicular les seves pretensions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/04/2009 Ajuntament de Caldes d'Estrac Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/04/2009 Ajuntament de Caldes d'Estrac Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/05/2009 Ajuntament de Caldes d'Estrac Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Caldes d'Estrac Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
17/12/2010 Ajuntament de Caldes d'Estrac Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
07/02/2011 Ajuntament de Caldes d'Estrac Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.285 (27/11/1992)