Resolució
Q-01725/2010 Disconformitat pel retard en la revisió del grau de disminució.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 19/04/2010
Data de l'últim moviment 05/09/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa pel retard en la revisió del grau de disminució que té reconegut actualment. Comenta que va presentar la sol·licitud el 16 de juliol de 2009 i que encara no en té cap notícia.

Contingut

El Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) informa de les gestions que està duent a terme per agilitar les llistes d'espera i dels criteris que utilitza per prioritzar les sol·licituds. Pel que fa a la promotora de la queixa, el DASC confirma que encara no té data per passar el reconeixement de grau de disminució.

Davant d'això, el Síndic fa arribar al DASC una sèrie de consideracions:

D'una banda, mentre que en el seu escrit aquest departament informa de manera detallada sobre l'existència d'aquests criteris de priorització i indica els tràmits que ha de fer la promotora en cas d'estar inclosa en algun d'aquests supòsits, no consta que hagi informat la persona interessada sobre aquesta possibilitat.

D'altra banda, atès el nombre de queixes que rep el Síndic sobre aquesta qüestió, s'entén que malgrat que es duguin a terme actuacions per reduir les demores en la resolució d'aquests procediments, aquestes actuacions encara no són suficients. En aquest sentit, el Síndic recorda que cal fer encara més esforços per reduir aquests retards que afecten de manera negativa els drets de les persones amb discapacitat.

Pel que fa al cas concret de la persona interessada, des que va presentar la sol·licitud fins ara han transcorregut onze mesos, termini que supera el que està establert legalment.

D'acord amb tot això, d'una banda el Síndic recorda al DASC el deure legal de resoldre els procediments en els terminis legalment establerts i, d'altra banda, suggereix que s'introdueixin les mesures correctores oportunes per tal que situacions com la de la promotora de la queixa s'evitin i els ciutadans puguin veure satisfets els seus drets en els terminis legalment previstos.

Alhora, el Síndic demana al DASC que el mantingui informat sobre aquest cas, i que li faci saber la data en què la persona interessada serà finalment valorada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/05/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
22/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/09/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de minusvalidesa- BOE.22 (26/01/2000)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)