El Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) informa de les gestions que està duent a terme per agilitar les llistes d'espera i dels criteris que utilitza per prioritzar les sol·licituds. Pel que fa a la promotora de la queixa, el DASC confirma que encara no té data per passar el reconeixement de grau de disminució.
Davant d'això, el Síndic fa arribar al DASC una sèrie de consideracions:
D'una banda, mentre que en el seu escrit aquest departament informa de manera detallada sobre l'existència d'aquests criteris de priorització i indica els tràmits que ha de fer la promotora en cas d'estar inclosa en algun d'aquests supòsits, no consta que hagi informat la persona interessada sobre aquesta possibilitat.
D'altra banda, atès el nombre de queixes que rep el Síndic sobre aquesta qüestió, s'entén que malgrat que es duguin a terme actuacions per reduir les demores en la resolució d'aquests procediments, aquestes actuacions encara no són suficients. En aquest sentit, el Síndic recorda que cal fer encara més esforços per reduir aquests retards que afecten de manera negativa els drets de les persones amb discapacitat.
Pel que fa al cas concret de la persona interessada, des que va presentar la sol·licitud fins ara han transcorregut onze mesos, termini que supera el que està establert legalment.
D'acord amb tot això, d'una banda el Síndic recorda al DASC el deure legal de resoldre els procediments en els terminis legalment establerts i, d'altra banda, suggereix que s'introdueixin les mesures correctores oportunes per tal que situacions com la de la promotora de la queixa s'evitin i els ciutadans puguin veure satisfets els seus drets en els terminis legalment previstos.
Alhora, el Síndic demana al DASC que el mantingui informat sobre aquest cas, i que li faci saber la data en què la persona interessada serà finalment valorada.