Resolució
Q-01739/2013 Manca de resposta a un escrit de reclamació adreçat a la Unitat d'Atenció al Client de la Corporació Sanitària Parc Taulí

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 07/03/2013
Data de l'últim moviment 21/01/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a un escrit de reclamació que va adreçar a la Unitat d'Atenció al Client de la Corporació Sanitària Parc Taulí en data 28 de gener de 2012.

Contingut

El Síndic recorda al Departament de Salut que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin, també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, dins del termini legalment previst o en un termini de temps raonable. En aquesta mateixa línia, el Codi de bones pràctiques administratives aprovat per aquesta institució el setembre de 2009 recull, en l'apartat VII, el deure de respondre expressament.

A més a més, pel que fa a aquest cas concret, la instrucció elaborada pel Servei Català de la Salut l'any 2004 determina expressament que les entitats proveïdores han de donar resposta per escrit a l'usuari en totes les reclamacions formulades per escrit.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/05/2013 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/07/2013 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/09/2013 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/05/2014 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/01/2015 Departament de Salut Irregularitat
20/01/2015 Servei Català de la Salut SCS Irregularitat
21/01/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat