Resolució
Q-01745/2010 Lentitud en la tramitació de la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 20/04/2010
Data de l'últim moviment 29/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consorci de Serveis Socials de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa que mitjançant resolució de març de 2009 es va reconèixer a la seva germana un grau III nivell 1 de dependència. Malgrat que el mes de juliol es va signar l'acord del Programa individual d'atenció (en endavant PIA) encara no han rebut la resolució d'aquest PIA ni han començat a percebre cap prestació.

Contingut

El Consorci de Serveis Socials de Barcelona informa el Síndic que la resolució per la qual s'estableix el PIA de la germana de la persona interessada es va emetre el juliol de 2010 i que ha estat informat que la família ja cobra prestació assignada.

Malgrat que l'objecte de la queixa hagi quedat resolt, el Síndic recorda a l'Administració que en aquest cas els terminis establerts per la tramitació de les diferents etapes del procediment del reconeixement de la situació de dependència s'han superat sobradament. Per aquest motiu, insisteix en la necessitat d'agilitzar la instrucció d'aquests procediments i procurar que se'n redueixi la durada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/07/2010 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/02/2011 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/02/2011 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/06/2011 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Resolució