Resolució
Q-01752/2014 Manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a una sol·licitud de pensió de jubilació no contributiva i de la prestació complementària a aquesta pensió

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 19/03/2014
Data de l'últim moviment 11/06/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a les seves  sol·licituds de pensió de jubilació no contributiva i de la prestació complementària a aquesta pensió.

Mostra el seu neguit perquè, segons exposa, no disposa de cap ingrés que li permeti cobrir les despeses derivades de les seves necessitats bàsiques.

Contingut

De la documentació de què es disposa es desprèn que el promotor va registrar la sol·licitud de la prestació complementària de la pensió per jubilació no contributiva en data de 13 de gener de 2014 als serveis centrals del Departament de Benestar Social i Família. Per tant, el Síndic posa de manifest que en aquest cas l'Administració ha superat àmpliament el termini de resposta establert a la normativa aplicable.

Per això, assenyala que l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments, i de notificar-la a les persones interessades dins del termini establert legalment amb les úniques excepcions previstes expressament pels preceptes esmentats. Aquest deure ha estat àmpliament reiterat pel Síndic i ha estat inclòs com un dels principis bàsics del Codi de bones pràctiques administratives.

Addicionalment, i pel que fa al bon funcionament de l'Administració i dels sistemes telemàtics d'accés a l'Administració per part dels ciutadans, el Síndic ha assenyalat que ?l'Administració ha d'articular els recursos necessaris per tramitar i respondre, en un termini raonable i de manera argumentada, les peticions que li adrecin les persones de forma telemàtica mitjançant els canals que la mateixa Administració hagi habilitat per a aquest fi?. 

Per tot això, i atesa la situació de precarietat que viu el promotor, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions pertinents per tal que les sol·licituds presentades siguin ateses de manera prioritària i resoltes sense més demora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/09/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
07/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
17/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
26/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
12/01/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
25/02/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
11/06/2015 Departament de Benestar Social i Família No irregularitat