Resolució
Q-01761/2014 Disconformitat amb la tramitació d'unes prestacions per al pagament del lloguer

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Subvencions i ajuts a l'habitatge
Data d'inici 19/03/2014
Data de l'últim moviment 27/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació de les prestacions que va sol·licitar per al pagament del lloguer per a l'any 2013. 

Afirma que quan va cobrar menys que el que havia cobrat anys anteriors, va informar-se a l'Oficina de l'Habitatge i va detectar que havia comès un error en la declaració de la renda de l'any 2011, que era la causa per la qual rebia un ajut inferior al d'anys anteriors. Va presentar una rectificació de la declaració de l'IRPF del 2011 i el 8 de novembre de 2013 va trametre un escrit al Consorci de l'Habitatge de Barcelona en què exposava la situació. Tot i això, encara no ha rebut resposta.

Contingut

El Departament de Territori i Sostenibilitat informa que la documentació presentada per la promotora el 8 de novembre de 2013 ha estat tinguda en compte com a recurs, i que a hores d'ara es troba pendent de resolució.

En aquest sentit, el Síndic entén que d'acord amb el que preveu la normativa vigent, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya pot considerar que la resolució de reconeixement de la prestació és ferma perquè l'escrit de 8 de novembre de 2013 constitueix un recurs de reposició presentat per la promotora de forma extemporània, un cop transcorregut el termini d'un mes fixat per l'article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Això no obstant, també és cert que els fets que motiven la necessitat de rectificar la resolució de concessió de la prestació a la persona interessada per tal de corregir a l'alça, si escau, l'import de la prestació que li correspon, constitueixen un supòsit dels que preveu l'article 105.2 de la Llei 30/1992, el qual determina literalment que ?les administracions públiques podran, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes?.

Aquesta rectificació d'errors materials, de fet o aritmètics que la persona interessada sol·licita en el seu escrit de 8 de novembre de 2013 no està subjecta a cap termini de preclusió, raó per la qual el Síndic suggereix al Departament que valori l'aplicació del que estableix l'article 105.2 de la Llei 30/1992 en aquest cas, perquè entén que la rectificació que sol·licita la persona interessada no requereix una argumentació jurídica ni altera el contingut jurídic de la resolució en qüestió, sinó que, simplement, ha de permetre corregir l'import de la prestació a la qual té dret, en vista de rectificació prèvia de la declaració de l'IRPF de l'any 2011 que va tramitar.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/03/2014 Agència de l'Habitatge de Catalunya Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/05/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució pendent d'acceptació
15/05/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la resolució pendent d'acceptació
21/05/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat No irregularitat
23/05/2014 Agència de l'Habitatge de Catalunya No irregularitat
27/05/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Seguiment finalitzat