Resolució
Q-01777/2011 Presumpte assetjament d'un professor a un alumne de 6è de primària d'una escola de Barcelona.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Professors
Data d'inici 28/03/2011
Data de l'últim moviment 29/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa una situació de presumpte assetjament d'un professor vers el seu fill d'11 anys, alumne de 6è de primària d'una escola de Barcelona.

La persona interessada refereix que fa cinc mesos el professor va agafar per la cara el seu fill i el va tirar a terra, i que fa dues setmanes va donar un cop de peu a la taula del seu fill i li van caure tots els llibres a terra. A part, la promotora de la queixa addueix que el professor parla de manera despectiva al seu fill.

La promotora manifesta que ha parlat amb la direcció del centre i també amb la inspecció educativa, sense percebre que s'hagi adoptat cap mesura a fi i efecte de reconduir la situació.

Contingut

L'informe trames pel Departament d'Ensenyament indica que la direcció del centre i la inspecció educativa van fer dues entrevistes al professor denunciat i que es van acordar les mesures següents:

En primer lloc, a l'aula, l'alumne es troba situat a primera fila ateses les seves dificultats de concentració i de comportament. El professor en cap cas ha cregut convenient un canvi de lloc ja que això sí que seria perjudicial per a l'alumne. Per tant, es considera adequat continuar amb aquesta distribució de l'aula.

I en segon lloc, s'acorda deixar que l'alumne vagi al seu ritme i no intentar forçar la seva atenció amb sons i senyals tal com s'indica en els cursos que ha fet el professor per a nens hiperactius.

A banda, la informació rebuda també deixa constància que al llarg dels cursos que l'alumne en qüestió ha estat escolaritzat en aquest centre no hi ha hagut cap demanda d'intervenció de l'equip d'assessorament psicopedagògic (EAP) per part de la direcció del centre, per la qual cosa cal suposar que amb les mesures ordinàries d'atenció a la diversitat que el centre disposa n'hi ha hagut prou perquè l'alumne hagi seguit una escolarització normalitzada, seguint les pautes indicades pel servei de psiquiatria de la Vall d'Hebron.

Tot i considerar que s'han portat a terme les mesures oportunes sobre el cas, el Síndic suggereix al Departament d'Educació que vetlli per consensuar allò que no es consideri tolerable en el comportament d'un docent per tal de generar un bon ambient d'aula, un entorn acollidor, i un espai d'aula agradable amb formes de tracte respectuós vers la individualitat de cada alumne, per tal que incidents com aquests no es tornin a produir. 

D'acord amb la informació rebuda i amb aquest suggeriment final, el Síndic dóna per acabada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/04/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/06/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/06/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/06/2011 Departament d'Ensenyament Resolució