Resolució
Q-01778/2011 Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a una reclamació per les molèsties que ocasiona una terrassa a la via pública.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Llicències d'activitats
Data d'inici 28/03/2011
Data de l'últim moviment 23/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa ha demanat la intervenció del Síndic per una suposada manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a la seva reclamació per les molèsties que ocasiona una terrassa a la via pública.

El promotor manifesta que el bar-restaurant en qüestió disposa d'una terrassa-vetllador que impedeix el pas de vianants i l'accés al seu domicili, especialment per les persones que necessiten cadira de rodes.

El 23 d'agost de 2010 va presentar un escrit a les oficines municipals en què donava compte d'aquesta situació, i a hores d'ara no ha rebut resposta ni li consta que s'hagi fet cap actuació municipal dirigida a corregir la situació.

Contingut

De la informació facilitada pel Districte de Sant Andreu es comprova que com a conseqüència de la reclamació feta pel promotor de la queixa es van detectar anomalies que van donar lloc a expedients sancionadors abreujats.

No es diu res, però, sobre si el promotor ha rebut cap resposta de l'Ajuntament a la seva reclamació, resposta a la qual té dret.

Per tant, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Barcelona l'obligació de les administracions públiques d'oferir resposta expressa, ja sigui en compliment del que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o, alternativament, la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.

D'altra banda, el Síndic ha aprovat i difós un codi de bones pràctiques administratives, l'apartat VII del qual està dedicat al deure de respondre expressament, i entre d'altres coses es diu:

?L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.?

Fetes aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions amb la confiança que el promotor rebrà la resposta a la qual té dret.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/05/2011 Districte de Sant Andreu Sol·licitud d'informació a l'Administració
08/06/2011 Districte de Sant Andreu Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/06/2011 Ajuntament de Barcelona Resolució