Q-01799/2008 | Manca de resposta de l'Ajuntament de Premià de Mar, de l'Agència Catalana de l'Aigua i del Consell Comarcal del Maresme. |
|
|
||||||||||
|
|||||||||||
|
Manca de solució a les inundacions que es produeixen als habitatges i als locals comercials situats a la façana marítima del municipi de Premià de Mar. L'any 2006 el Síndic es va dirigir a l'Ajuntament de Premià de Mar i al Consell Comarcal del Maresme per recordar-los el deure legal de realitzar les actuacions necessàries per mantenir la xarxa municipal i comarcal i assegurar el bon funcionament del servei de recollida d'aigües. El Síndic va rebre una resposta en què es deixava constància de la bona disposició de les administracions amb competències en aquesta matèria per solucionar el problema.
Aquesta nova queixa reprodueix els motius de la de l'any 2006. Per això, el Síndic torna a demanar informació al Consell Comarcal del Maresme (en endavant CCM) i a l'Agència Catalana de l'Aigua (en endavant ACA). En la reunió que es va mantenir entre l'ACA, el CCM i l'Ajuntament de Premià de Mar es va concloure que la solució d'aquest problema passava per l'elaboració per part de l'Ajuntament de Premià de Mar d'un pla director No obstant això, l'Ajuntament manifesta que l'assumpte s'ha resolt satisfactòriament amb les obres dutes a terme el 14de febrer de 2007. Tot i així, el Síndic observa que tant el darrer escrit dels veïns en què denunciaven la persistència dels problemes com la informació donada pel CCM i l'ACA són de data posterior a la finalització de les obres descrites en la resposta municipal. Per tant, o els escrits fan referència a actuacions diferents o el problema no ha estat solucionat, atès que hi ha hagut episodis d'inundacions després del 14 de febrer de 2007. Per això, el Síndic finalitza les seves actuacions recordant a l'Ajuntament de Premià de Mar el deure de realitzar les actuacions que siguin necessàries per poder oferir el servei mínim obligatori de recollida i conduïment d'aigües pluvials i residuals.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
16/05/2008 | Consell Comarcal del Maresme | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
16/05/2008 | Ajuntament de Premià de Mar | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
16/05/2008 | Departament de Medi Ambient i Habitatge (20/12/2003 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/06/2008 | Consell Comarcal del Maresme | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
12/09/2008 | Departament de Medi Ambient i Habitatge (20/12/2003 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
15/10/2008 | Ajuntament de Premià de Mar | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
15/06/2009 | Ajuntament de Premià de Mar | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/06/2010 | Ajuntament de Premià de Mar | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/11/2010 | Ajuntament de Premià de Mar | Reiteració posterior a la primera |
27/12/2010 | Ajuntament de Premià de Mar | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
15/07/2011 | Ajuntament de Premià de Mar | Resolució |
31/08/2011 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resolució |
29/12/2011 | Consell Comarcal del Maresme | No vulneració |
Normativa |
|
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992) |