Resolució
Q-01799/2008 Manca de resposta de l'Ajuntament de Premià de Mar, de l'Agència Catalana de l'Aigua i del Consell Comarcal del Maresme.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Altres
Data d'inici 16/04/2008
Data de l'últim moviment 29/12/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Premià de Mar Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Consell Comarcal del Maresme Actuació no irregular de l'administració
Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Manca de solució a les inundacions que es produeixen als habitatges i als locals comercials situats a la façana marítima del municipi de Premià de Mar.

L'any 2006 el Síndic es va dirigir a l'Ajuntament de Premià de Mar i al Consell Comarcal del Maresme per recordar-los el deure legal de realitzar les actuacions necessàries per mantenir la xarxa municipal i comarcal i assegurar el bon funcionament del servei de recollida d'aigües.

El Síndic va rebre una resposta en què es deixava constància de la bona disposició de les administracions amb competències en aquesta matèria per solucionar el problema.

Contingut

Aquesta nova queixa reprodueix els motius de la de l'any 2006. Per això, el Síndic torna a demanar informació al Consell Comarcal del Maresme (en endavant CCM) i a l'Agència Catalana de l'Aigua (en endavant ACA).

En la reunió que es va mantenir entre l'ACA, el CCM i l'Ajuntament de Premià de Mar es va concloure que la solució d'aquest problema passava per l'elaboració per part de l'Ajuntament de Premià de Mar d'un pla director

No obstant això, l'Ajuntament manifesta que l'assumpte s'ha resolt satisfactòriament amb les obres dutes a terme el 14de febrer de 2007.

Tot i així, el Síndic observa que tant el darrer escrit dels veïns en què denunciaven la persistència dels problemes com la informació donada pel CCM i l'ACA són de data posterior a la finalització de les obres descrites en la resposta municipal. Per tant, o els escrits fan referència a actuacions diferents o el problema no ha estat solucionat, atès que hi ha hagut episodis d'inundacions després del 14 de febrer de 2007.

Per això, el Síndic finalitza les seves actuacions recordant a l'Ajuntament de Premià de Mar el deure de realitzar les actuacions que siguin necessàries per poder oferir el servei mínim obligatori de recollida i conduïment d'aigües pluvials i residuals.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/05/2008 Consell Comarcal del Maresme Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/05/2008 Ajuntament de Premià de Mar Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/05/2008 Departament de Medi Ambient i Habitatge (20/12/2003 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/06/2008 Consell Comarcal del Maresme Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/09/2008 Departament de Medi Ambient i Habitatge (20/12/2003 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/10/2008 Ajuntament de Premià de Mar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/06/2009 Ajuntament de Premià de Mar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Premià de Mar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/11/2010 Ajuntament de Premià de Mar Reiteració posterior a la primera
27/12/2010 Ajuntament de Premià de Mar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/07/2011 Ajuntament de Premià de Mar Resolució
31/08/2011 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució
29/12/2011 Consell Comarcal del Maresme No vulneració

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)