Resolució
Q-01799/2013 Disconformitat amb l'empresa Gas Natural Fenosa per un problema de creuament de factures

Matèries
Consum
Gas
Data d'inici 07/03/2013
Data de l'últim moviment 20/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Gas Natural- Fenosa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'empresa Gas Natural Fenosa per un problema de creuament de factures, atès que té dues adreces de subministrament, una de Vic, on viu, i una de Manlleu, on no viu ningú.

Contingut

Respecte del punt de subministrament de Manlleu, a partir de la informació facilitada per la promotora i de l'informe rebut de l'empresa Gas Natural Fenosa, el Síndic constata el següent:

En data 9 d'octubre de 2012 es va notificar a la promotora un deute de 165,38 euros. La promotora va acordar amb el Departament de Cobraments que efectuaria tres pagaments setmanals per saldar el deute, cosa que va fer en dates 7, 17 i 24 de desembre de 2012, amb el compromís que no es produiria el tancament del subministrament per impagament. Tot i això, a començament de gener de 2013 la promotora va anar a l'habitatge i va comprovar que s'havia tancat el subministrament.

Segons s'indica en l'informe rebut, Gas Natural Fenosa va tancar el subministrament en data 10 de desembre de 2013 i el va restablir en data 29 de gener de 2013, després que la promotora truqués a l'empresa i en demanés el restabliment.

La promotora exposa que en la factura de data 14 de febrer de 2013 s'inclou un càrrec corresponent a les despeses de reconnexió del servei, i que ha rebut un nou avís de tancament del subministrament per al dia 25 de juliol de 2013, tot i que ja ha acordat el pagament fraccionat de les factures pendents.

Per tot això, el Síndic suggereix a Gas Natural Fenosa, en primer lloc, que adopti les mesures adients per tal de suspendre la interrupció del subministrament a l'adreça de Manlleu, prevista per al dia 25 de juliol de 2013; i en segon lloc, que valori adequadament la disponibilitat de la promotora per fer front als pagaments pendents i, en conseqüència, prengui les mesures pertinents per tal de no exigir el pagament de l'import corresponent a les despeses de reobertura del subministrament que va tenir lloc en data 29 de gener de 2013, atès que aquesta interrupció va produir-se sense respectar el calendari de pagament fraccionat que la promotora havia acordat amb l'empresa.

D'acord amb el que s'ha exposat, el Síndic recorda que, d'acord amb el Codi de consum de Catalunya, no es pot deixar de prestar el servei de subministrament de gas natural per manca de pagament d'algun rebut o alguna factura si la persona consumidora ha presentat alguna reclamació amb relació al rebut o la factura davant del mateix prestador o prestadora o per mitjà dels mecanismes judicials o extrajudicials de resolució de conflictes (article 252-5.5 de la Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya).

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/04/2013 Gas Natural- Fenosa Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/05/2013 Gas Natural- Fenosa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/07/2013 Gas Natural- Fenosa Resolució pendent d'acceptació
09/09/2013 Gas Natural- Fenosa Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
02/10/2013 Gas Natural- Fenosa Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/05/2014 Gas Natural- Fenosa No irregularitat