El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb els possibles vicis de procediment que considera que s'han produït en el decurs de la tramitació d'un expedient sancionador incoat pel Servei Català de Trànsit (en endavant SCT) per la suposada comissió d'una infracció a la normativa de trànsit.
Concretament, el reclamant manifesta que l'Administració li ha ocasionat un estat d'indefensió a causa de la notificació errònia de la denúncia, atès que no es va practicar a l'adreça en què està domiciliat el vehicle amb el qual suposadament es va cometre la infracció denunciada, de manera que el reclamant no va poder identificar, en el termini establert i en la forma escaient, la persona que conduïa el vehicle en la data en la qual es va estendre la denúncia.
L'informe de l'SCT posa de manifest que les notificacions corresponents a aquest expedient s'han practicat al domicili d'Isòvol que consta en els registres de la Direcció General de Trànsit (en endavant DGT), d'acord amb el que estableixen els articles 77.1 de la Llei de 18/2009, de 23 de novembre, de trànsit i de seguretat viària, i l'article 11 del Reial decret 320/1994, de 25 de febrer, del reglament sancionador en aquesta matèria.
Tot i això, el Síndic constata que els intents de notificació del requeriment de dades, acord d'inici i notificació de la resolució van donar com a resultat ?desconegut?, i que es van practicar a l'adreça de Castellar del Vallès que consta en el Registre de Conductors de la DGT.
Per contra, en la documentació facilitada pel mateix SCT, hi consta una altra adreça del Registre de Vehicles de la DGT, que és la d'Isòvol i en la qual es van notificar les actuacions en via executiva, atès que és l'adreça del domicili fiscal i social de l'empresa del promotor.
Per tant, tot i disposar d'una altra adreça, l'SCT va seguir notificant en una adreça que donava en cada intent de notificació ?desconegut?. En aquest cas, ni tan sols era necessari fer cap actuació d'investigació en els registres administratius per mirar de localitzar una adreça vàlida on intentar practicar amb èxit les notificacions, ja que l'adreça que consta en els registres de la DGT estava a l'abast de l'SCT.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament d'Interior que anul·li les actuacions efectuades en l'expedient sancionador incoat contra el promotor, ja que les notificacions portades a terme en l'expedient han ocasionat indefensió al denunciat, atès que, com que va tenir coneixement de la sanció en via de constrenyiment, no se li ha permès exercir el seu dret de defensa en via administrativa.