Resolució
Q-01823/2015 Manca de resposta a una sol·licitud de pensió no contributiva i de la prestació complementària a aquesta pensió

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 13/03/2015
Data de l'últim moviment 09/06/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La promotora de la queixa ha manifestat la seva disconformitat amb la manca de resposta a les sol·licituds de la pensió no contributiva i de la prestació complementària a aquesta pensió que va presentar en data 5 de desembre de 2014.

Per la seva banda, el Síndic ha posat de manifest que en aquest cas l'Administració ha superat el termini de resposta establert a la normativa aplicable, de manera que ha recordat que l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments, i de notificar-la a les persones interessades dins del termini establert legalment.

Per tant, suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions pertinents per tal que les sol·licituds de la promotora siguin ateses de manera prioritària i resoltes sense més demora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/03/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
11/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
08/06/2015 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
09/06/2015 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat