Resolució
Q-01848/2010 Manca d'informació suficient de l'Ajuntament de Collbató a una sol·licitud de càrregues d'una finca afectada per un projecte d'urbanització.

Matèries
Administració pública i tributs
Tributs
Tributs locals
Data d'inici 27/04/2010
Data de l'últim moviment 17/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Collbató Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora manifesta la seva disconformitat per l'actuació de l'Ajuntament de Collbató en relació amb el procediment d'imposició de contribucions especials per al finançament del projecte d'urbanització de La Fumada.

La persona interessada explica que es va aprovar definitivament el projecte d'obres esmentat en data 19 d'abril de 2001 i l'expedient d'imposició i ordenació de contribucions especials el 25 d'abril de 2002. En data 10 d'agost de 2006, la persona interessada va comprar una finca, inclosa en el sector La Fumada, subjecte a l'execució de les obres d'urbanització. 

La reclamant exposa que, amb anterioritat a la compra de la finca, va sol·licitar a la corporació local informació relativa a l'estat de la finca, tant pel que fa a l'afectació de possibles càrregues o deutes tributaris com per l'afectació urbanística. Manifesta que ni l'àrea d'hisenda ni l'àrea d'urbanisme la van informar que la finca estava afectada per l'execució d'aquestes obres d'urbanització i havien de pagar-se'n contribucions especials.

Per aquest motiu, la promotora de la queixa considera que no hi ha hagut una actuació administrativa correcta, ja que no se li va donar la informació pertinent en relació amb les càrregues de la finca i, d'aquesta manera, es va provocar una vulneració dels seus drets.

Contingut

En relació amb l'emissió de les liquidacions tributàries a nom de la promotora, el Síndic li comunica que no s'aprecia cap irregularitat, ja que impera el principi de subrogació per canvi de titularitat, en tractar-se d'una obligació de caràcter real.

No obstant això, i en resposta al motiu de disconformitat exposat per la persona interessada relatiu a la informació atorgada per l'Ajuntament, el Síndic formula les consideracions següents:

D'una banda, no es poden oblidar els deures i les obligacions inherents als propietaris del sòl. I, d'altra banda, la singularitat de la situació pot comportar que terceres persones, desconeixedores de la situació real de la urbanització, es formin unes expectatives legítimes generades per l'estat consolidat de la urbanització per l'edificació. Per aquest motiu, cal una especial diligència de l'Administració a l'hora d'informar els ciutadans sobre l'estat de la urbanització i els deures i les càrregues susceptibles de ser suportats pels propietaris del sòl.

Per això, el Síndic recorda que hauria estat una actuació de bona administració, eficàcia administrativa i coordinació interdepartamental informar els ciutadans que volen conèixer l'estat de deutes de la finca i l'estat urbanístic del fet que existia l'afectació a les obres i l'obligació de pagament dels seus propietaris, atès que, en la data d'emissió del certificat de règim urbanístic, el projecte d'urbanització i l'expedient d'imposició i ordenació de contribucions especials estava aprovat.

Amb aquest recordatori, es finalitzen les actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/06/2010 Ajuntament de Collbató Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/07/2010 Ajuntament de Collbató Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/02/2011 Ajuntament de Collbató Resolució