El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació de la sol·licitud per acollir-se als ajuts establerts en el Decret 455/2004, de 14 de desembre, de regulació del Pla de rehabilitació d'habitatges de Catalunya.
El motiu de la denegació era que la comunitat de propietaris no havia presentat la documentació requerida en la comunicació de 20 d'octubre de 2009.
Segons exposa el promotor, tant la comunicació de data 20 d'octubre de 2009 com la resolució definitiva de l'expedient de data 4 de febrer de 2010 van ser trameses a l'anterior president de la comunitat de propietaris. Així, exposa que el fet que l'Administració hagués fet la comunicació a la persona equivocada els ha comportat un greuge, atès que per desconeixement del requeriment efectuat la comunitat de propietaris no va poder presentar la documentació.
De la documentació adjunta a l'informe elaborat per la Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana es desprèn que el requeriment efectuat en data 20 d'octubre de 2009 es va fer a l'antic president de la comunitat de propietaris i no a la persona que ocupava el càrrec en la data de presentació de la sol·licitud, el 17 de setembre de 2009.
Per tant, en la data en què l'Administració va trametre el requeriment de documentació (20 d'octubre de 2009), era coneixedora que el representant en l'expedient era el promotor.
En aquest cas, el Síndic observa que l'Administració ha efectuat la notificació de requeriment de documentació de data 20 d'octubre de 2009 de manera defectuosa i, per tant, nul·la de ple dret, atès que no ha identificat degudament la persona interessada.
Tot i això, el Departament de Territori i Sostenibilitat al·lega que en la sol·licitud d'ajut presentada pel promotor la comunitat de propietaris manifesta que la documentació presentada al seu dia és la vigent i que no ha sofert cap modificació. Entre aquesta documentació hi ha el certificat de l'acta de la comunitat de propietaris ja presentada amb la sol·licitud de la convocatòria de 2009, de nomenament de l'antic president com a representant de la Comunitat.
L'article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que si la sol·licitud d'iniciació no reuneix els requisits exigits, s'ha de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies, esmeni aquesta mancança o trameti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seva petició.
Per tot això el Síndic suggereix al Departament de Territori i Sostenibilitat que declari d'ofici la nul·litat de la resolució d'arxivament d'aquest expedient i retrotregui les actuacions al moment de requerir al promotor la documentació que l'acrediti com a president de la comunitat de propietaris, d'acord amb l'article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Posteriorment, el Departament ha informat que accepta el suggeriment del Síndic, motiu pel qual aquesta institució dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.