El promotor mostra el seu desacord amb la manca de resposta del Departament d'Educació a la reclamació que va presentar davant la comissió de garanties d'admissió d'Esparreguera.
La persona interessada explica que va formalitzar la sol·licitud de preinscripció en primera opció al CEIP Taquígraf Garriga. Exposa que la seva filla pateix una al·lèrgia alimentària, però per error no va fer constar aquesta circumstància dins del període ordinari de preinscripció i li ha estat assignat una plaça escolar en un centre molt allunyat del domicili familiar, que obligarà la família a recórrer al servei de menjador escolar.
En vista del que exposa el Departament de Salut en resposta a la petició del Síndic, no s'observen indicis d'irregularitat pel que fa a la qüestió de fons, atès que les persones interessades no van al·legar la circumstància referent a la malaltia crònica dins el termini fixat per fer-ho, i l'escola assignada no es troba allunyada del domicili familiar.
Això no obstant, atès que l'informe no hi fa referència, el Síndic recorda que en qualsevol cas les persones interessades tenien dret a rebre resposta expressa a la seva reclamació, d'acord amb el que estableix la normativa de procediment administratiu. Per aquest motiu, suggereix que, en cas que no s'hagi fet, es doni resposta escrita a la reclamació que el promotor va adreçar a la comissió de garanties d'escolarització.
Amb aquest suggeriment, es dóna per finalitzada la intervenció en aquest assumpte.