Resolució
Q-01886/2014 Manca d'actuació de l'Ajuntament de Barcelona davant les molèsties per sorolls que provoca una activitat de bar

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 25/03/2014
Data de l'últim moviment 15/05/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Barcelona davant les molèsties per sorolls que provoca una activitat de bar situada als baixos del seu edifici. 

Indica que, arran de les seves reclamacions, l'Ajuntament ha encarregat que es fessin sonometries, els resultats de les quals sempre han mostrat que l'activitat supera els límits de soroll permesos. Tot i això, els titulars no han pres mesures per reduir les molèsties i el promotor no té constància que l'Ajuntament els hagi enviat cap requeriment.

Contingut

El Síndic recorda que segons l'article 66.3.f i h del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, l'Ajuntament és l'administració competent en matèria de protecció del medi i de la salubritat pública. 

També recorda que és constant i consolidada la doctrina jurisprudencial per la qual es reconeix que la contaminació acústica pot afectar la intimitat i la privacitat domiciliària, que, en casos extrems, pot tenir efectes perjudicials per a la salut de les persones. Per aquest motiu, les administracions públiques estan obligades, en l'exercici de les seves competències, a adoptar les mesures correctores que siguin necessàries i reals per impedir la conculcació dels drets fonamentals dels ciutadans. 

En aquest cas, cal destacar que el promotor denuncia les molèsties des de l'any 2010 i, tot i posar el problema en coneixement de l'Ajuntament, quatre anys més tard encara no s'han pres mesures efectives i reals per protegir el seu dret fonamental.

Per tot això, cal que l'Ajuntament prengui les mesures oportunes per evitar que situacions com la que exposa el promotor es tornin a produir, i que escurci el temps de tramitació de les denúncies per donar una resposta efectiva a les problemàtiques que els ciutadans plantegin.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/04/2014 Districte de Sant Martí Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/05/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/09/2014 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
20/10/2014 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
05/11/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
26/11/2014 Ajuntament de Barcelona Irregularitat
27/11/2014 Districte de Sant Martí Irregularitat
15/05/2015 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat