La persona interessada es queixa perquè arran de l'obertura d'un nou centre d'atenció primària (en endavant CAP) prop del seu barri han anat traslladant els metges del centre de Fontetes i ara només en queda un que ha d'atendre totes les persones del barri. Manifesta també la seva disconformitat per la demora en la programació de visites.
Un cop estudiada la informació aportada tant pel Departament de Salut com per la persona interessada, el Síndic constata que, efectivament, l'únic facultatiu del CAP de Fontetes ha d'atendre tota la població assignada, la qual cosa supera la ràtio òptima, però per compensar l'excés s'ha optat perquè un altre facultatiu li doni suport durant unes quantes hores a la setmana. De tota manera, el Síndic assenyala que el Departament de Salut no concreta en què consisteix aquest complement i només esmenta la intervenció del facultatiu en casos de visites urgents programades. Igualment, no s'especifica ni el nombre d'hores ni la periodicitat amb què es fan.
Tanmateix, el Síndic entén que aquest suport és suficient per atendre el total d'usuaris del centre en tant que el Departament conclou que amb aquest reforç els usuaris del CAP es troben en les mateixes condicions que la resta d'àrees bàsiques de salut.
Així doncs, tot confiant que en cas que el nombre d'usuaris augmentés o la pressió assistencial ho requerís s'incrementaria el nombre d'hores que aquest facultatiu fa de suport o bé s'assignaria un altre professional de manera fixa i que es tindran en compte aquestes observacions, el Síndic dóna per acabada la seva intervenció.