En aquest cas, i d'acord amb la informació disponible, l'Administració, per presumir l'existència del fet imposable, es basa amb l'existència d'una porta amb capacitat suficient perquè hi entri un vehicle d'acord amb la realització d'una inspecció duta a terme l'any 2013.
Tanmateix, cal apuntar que l'Administració no ha aportat cap element de prova que acrediti la utilització d'aquest domini públic durant els exercicis 2010 a 2012 pels quals es practica la liquidació objecte de la queixa i, en aquest sentit, cal recordar que l'obligació tributària neix quan l'Administració acredita que té lloc el fet imposable.
Tenint en compte que perquè tingui lloc el fet imposable de la taxa hi ha d'haver una utilització especial o privativa del domini públic, i que de les dades disponibles no consta que s'hagi acreditat la realització del fet imposable que legitima la imposició de la taxa en els exercicis 2010-2012, el Síndic considera que s'han d'anul·lar les liquidacions practicades per aquest concepte a la persona interessada, sens perjudici que s'aportin elements de prova que n'acreditin l'efectiva utilització.
D'altra banda, amb relació a l'escrit que la persona interessada va presentar en data 3 de gener de 2013 i que no consta que s'hi hagi donat resposta, cal recordar l'obligació de l'Administració de donar resposta expressa a totes les sol·licituds.
Així doncs, el Síndic suggereix a l'Ajuntament del Vendrell que revisi d'ofici les liquidacions de la taxa de gual de la finca del promotor dels exercicis 2010 a 2012 i, si el fet imposable no consta acreditat, demana que s'anul·lin les liquidacions practicades a la persona interessada.
Pel que fa a la sol·licitud presentada per la persona interessada en data 3 de gener de 2013 a l'Ajuntament del Vendrell, suggereix que hi doni resposta expressa, en cas que a dia d'avui encara no ho hagi fet.