Resolució
Q-01942/2015 Queixa relativa a la manca de represa d'una prestació de la renda mínima d'inserció tot i la insistència dels serveis socials

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 18/03/2015
Data de l'últim moviment 11/06/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa exposa que era perceptor de la renda mínima d'inserció però li va ser suspesa al maig de 2014 quan la seva dona va formalitzar un contracte de treball.

De la documentació que aporta se'n desprèn que en data 24 de novembre de 2014 els seus serveis socials de referència van enviar a la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom un informe de modificació d'ingressos de la unitat familiar, en què demanaven una represa de la prestació atès que des de l'1 de novembre de 2014 la unitat familiar només ingressava 266,25 euros al mes del subsidi d'atur de la dona del promotor. En dates 23 de desembre de 2014 i 10 de març de 2015 es va reiterar la proposta de represa urgent de la prestació. Tot i això, el promotor no ha rebut resposta a aquestes sol·licituds de represa.

En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'indica que en data 20 de juny de 2014 es va enviar un requeriment al promotor perquè aportés determinada documentació necessària per avaluar el manteniment o no de la prestació. El promotor va presentar alguns dels documents demanats, però no tots, motiu pel qual l'1 d'agost de 2014 es va dictar resolució de suspensió de la prestació.

Amb posterioritat, el promotor va aportar nova documentació, però tampoc incloïa tota la que es demanava. Per aquesta raó, a més d'altres canvis produïts amb posterioritat, no s'ha valorat favorablement la represa de la prestació. 

En vista de la informació aportada cal concloure que si es manté la suspensió de la prestació és perquè el promotor no ha aportat les dades que se li havien requerit per valorar si es mantenien les condicions per ser-ne beneficiari. Ara bé, malgrat que aquesta circumstància s'hagi expressat verbalment al promotor, no hi ha constància que se li hagi comunicat formalment.

En aquest sentit, a fi de complir amb les garanties del procediment i els drets de la persona interessada, el Síndic recomana al Departament d'Empresa i Ocupació que comuniqui al promotor de la queixa expressament i per escrit, amb les formalitats previstes per la normativa de procediment administratiu, els documents que té pendents de presentar o la resta de tràmits que ha de formalitzar per determinar la fi de la suspensió de la prestació i, si escau, els motius pels quals no escau reprendre-la.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/04/2015 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/05/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/05/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
03/06/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
05/06/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
05/06/2015 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Irregularitat
11/06/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat