Resolució
Q-01961/2009 Manca d'informació davant la llista d'espera per una visitat al Servei de Traumatologia de l'Hospital Joan XXIII.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 21/04/2009
Data de l'últim moviment 22/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor es queixa perquè després de dos mesos encara no li poden dir en quina data visitaran el seu fill al Servei de Traumatologia de l'Hospital Joan XXIII i perquè no està d'acord amb l'escrit que li han fet arribar des de l'hospital, que ja entén que es tracta d'una mala gestió dels recursos.

Contingut

El Departament de Salut informa que el fill del promotor va ser visitat el dia 2 d'octubre passat.
Malgrat aquesta visita, s'entén que l'objecte de la queixa del promotor no ha estat resolt, atès que no es queixava per la llista d'espera, sinó perquè considerava que no saber en quina data visitarien el seu fill, després que el metge l'hagués derivat feia més de tres mesos, posava en relleu una mala gestió dels recursos. D'altra banda, no s'informa si la Unitat d'Atenció a l'Usuari de l'Hospital Joan XXIII ha donat resposta a la seva reclamació.

Es dóna el cas que els ciutadans no es queixen concretament de la llista d'espera, sinó de la incertesa que els provoca no saber, ni tan sols aproximadament, la data en què seran visitats.
El cert és que el ciutadà es troba que un cop ha fet la gestió de la derivació, no té cap més notícia fins que es posen en contacte amb ell per indicar-li el dia en què serà visitat. Si bé algunes vegades es tracta de dies, d'altres vegades es tracta de mesos. Durant aquest període, el ciutadà només obté silenci, malgrat que el servei sanitari hi estigui treballant. Això fa que algunes persones tinguin la percepció que aquest silenci obeeix a una mala gestió, com va expressar el promotor en la queixa que va dirigir.

El Departament de Salut ja ha fet saber en altres ocasions, quan la visita no és relativament immediata, que és complicat i arriscat fixar una data, atès que la llista d'espera és dinàmica, es modifica diàriament i en rares ocasions el pacient queda a la mateixa posició que en dies anteriors.

Tanmateix, atès que novament s'ha fet arribar una queixa en aquest sentit, el Síndic suggereix que es valori la possibilitat d'introduir alguna modificació en el circuit que permetés informar el pacient sobre la data aproximada en què es preveu la visita, en aquells casos en què el temps d'espera és elevat.

En no haver rebut resposta del Departament de Salut, el Síndic reitera el suggeriment en data 27 d'abril de 2010.

Tramitació

Data Administració Tràmit

13/05/2009 Departament de Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/10/2009 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/11/2009 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/04/2010 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
25/01/2011 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
22/03/2011 Departament de Salut Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 14/1984, de 20 de març, del Síndic de Greuges- DOGC.421 (30/03/1984)
Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya- BOE.172 (20/07/2006)