La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de renda mínima d'inserció.
Exposa que el 20 de setembre de 2011 es va dictar una resolució per la qual se li suspenia la prestació que tenia atorgada a causa d'un ?trasllat temporal de residència fora de Catalunya?. Tot i això, la promotora explica que va marxar uns dies, del 17 de juliol al 2 d'agost de 2011, per assistir al sepeli de la seva mare i que va marxar amb autorització del Ministeri de Treball i Immigració.
En primer lloc, el Síndic recorda que en el moment en què la persona interessada va marxar de viatge encara no estaven en vigor les noves condicions establertes per al manteniment de la renda mínima d'inserció -en virtut de la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres-, que comporten l'obligació de les persones beneficiàries de romandre de manera permanent a Catalunya. Per tant, d'acord amb la normativa vigent en el moment dels fets, el viatge no es pot considerar causa suficient per suspendre la prestació de la renda mínima d'inserció.
En segon lloc, cal tenir en compte que la promotora va interposar recurs d'alçada contra la resolució de suspensió en data 12 de desembre de 2011. D'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú -en concret, l'article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- el termini màxim per resoldre els recursos d'alçada és de tres mesos i, per tant, en aquest cas s'ha superat amb escreix aquest termini. Caldria, per tant, corregir aquesta situació, a fi d'evitar que s'allargui la situació en què es troba la persona interessada.
Finalment, la suspensió de la prestació econòmica té un caràcter temporal i mentre duri el fet que l'ha provocada. És dir, l'abonament de la prestació de renda mínima d'inserció s'ha de reprendre si desapareixen les causes o circumstàncies que n'han motivat la suspensió. Així, en aquest cas sembla que la causa de suspensió va desaparèixer quan la persona interessada va retornar a Catalunya, per la qual cosa s'hauria d'acordar la fi de suspensió i reprendre de nou el pagament de la prestació.
En aquest sentit, cal recordar que l'Administració ha d'impulsar d'ofici tots els procediments administratius i procurar-ne la resolució en el sentit que correspongui en el termini més breu possible.
De conformitat amb el que s'ha exposat, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que prengui les mesures oportunes, en primer lloc, perquè es reprengui el pagament de la prestació concedida a la promotora sense més dilació; en segon lloc, perquè es resolgui el recurs d'alçada interposat per la persona interessada i es deixi sense efecte la suspensió acordada mitjançant resolució de 20 de setembre de 2011, i que se li reconegui el dret a la percepció de la prestació sense interrupció; i en tercer lloc, perquè es faci l'abonament de les mensualitats corresponents a aquest període com més aviat millor.