La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta expressa del Servei Català de la Salut a la sol·licitud d'accés a l'assistència sanitària de cobertura pública a càrrec del Cat Salut que va presentar el 17 de desembre de 2013 al CAP de les Corts de Barcelona.
Exposa que no ha rebut cap notificació expressa en relació amb aquesta sol·licitud, però es va posar en contacte telefònic amb l'Administració sanitària i la van informar que la seva petició havia estat rebutjada.
El Departament de Salut ha informat el Síndic dels motius pels quals es va denegar la sol·licitud de la promotora. No obstant això, d'aquesta informació no es desprèn que s'hagi fet arribar un escrit a aquesta persona per comunicar-li que la seva sol·licitud ha estat denegada, amb les consideracions i els raonaments que justifiquen aquesta denegació.
D'acord amb els principis d'una bona administració, cal donar resposta escrita a les qüestions que les persones plantegin a l'Administració també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, dins del termini legalment previst o en un termini de temps raonable.
D'acord amb això, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè es respongui sense més dilació la sol·licitud de la promotora de manera raonada.