Resolució
Q-02068/2011 Disconformitat amb l'actuació de l'Ajuntament de Castelldefels davant de les molèsties que ocasiona un establiment de bar d'aquest municipi

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 06/04/2011
Data de l'últim moviment 27/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Castelldefels Actuació no irregular de l'administració
Síndic Municipal de Greuges de Viladecans Actuació no irregular de l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de l'Ajuntament de Castelldefels davant de les molèsties que ocasiona un establiment de bar d'aquest municipi.

Segons informa el promotor, l'Ajuntament va fer adoptar un seguit de mesures correctores relacionades amb un compressor d'aire condicionat i uns conductes de fums de cuina al propietari d'aquesta activitat, però malgrat això les molèsties continuen. També exposa que posteriorment l'Ajuntament el va informar que s'havia arxivat l'expedient relatiu a aquesta activitat.

Contingut

Un cop analitzada la informació tramesa per l'Ajuntament de Castelldefels, el Síndic considera que l'informe de data 7 de febrer de 2011, elaborat per la tècnica municipal però que no consta firmat per ella, hauria d'ajustar-se a les previsions de l'article 55 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el qual estableix que, en els casos en què els òrgans administratius exerceixin la seva competència verbalment, la constància escrita de l'acte administratiu, quan calgui, l'ha d'efectuar i firmar el titular de l'òrgan inferior o funcionari que la rebi oralment, i s'ha d'expressar en la comunicació d'aquest l'autoritat de la qual procedeix. Si es tracta de resolucions, el titular de la competència ha d'autoritzar una relació de les que hagi dictat verbalment, amb l'expressió del contingut. És a dir, que d'això es desprèn que en aquests casos hi ha una delegació implícita de firma. 

Així mateix, el Síndic considera important destacar el Reial decret 1465/99, de 17 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris d'imatge institucional i es regula la producció documental i el material imprès de l'Administració general de l'Estat, el qual en l'article 3 exigeix que tot document que contingui actes administratius sigui formalitzat (fins i tot els de tràmit), i la formalització consisteix en l'acreditació de la voluntat de l'òrgan emissor, mitjançant firma manuscrita o altres tècniques que en garanteixin l'autenticitat. A la resta de documents, especialment els de caràcter informatiu, només s'exigeix que hi consti l'autor. 

Tenint en compte que l'informe de la tècnica municipal de l'Ajuntament de Castelldefels no és un document informatiu sinó un acte administratiu pel qual es finalitza un expedient, caldria que hi constés la firma manuscrita de la persona que va elaborar l'informe. 

Fetes aquestes consideracions, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest expedient.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/06/2011 Ajuntament de Castelldefels Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/09/2011 Ajuntament de Castelldefels Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/10/2011 Ajuntament de Castelldefels Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/02/2012 Síndic Municipal de Greuges de Viladecans Comunicació a Ombudsman de la no vulneració
27/02/2012 Ajuntament de Castelldefels No vulneració