Del requeriment que la Fiscalia Provincial de Barcelona (Secció Estrangeria) va adreçar a la DGAIA en data 18 de maig de 2015 se'n desprèn, entre altres coses, que a aquesta noia se li va atorgar la condició de testimoni protegit i se li han aplicat les previsions contingudes en la Llei orgànica 19/1994, de 23 de desembre, de protecció a testimonis i perits en causes criminals. Les Diligències Prèvies se segueixen pels delictes de pertinència a organització criminal, tràfic d'éssers humans amb finalitat d'explotació sexual, prostitució coactiva, inducció o determinació a la prostitució de menors i falsedat de document oficial. La noia ha estat identificada per la policia com a víctima de tràfic d'éssers humans i té aquesta condició en el procediment penal corresponent.
El Fiscal Delegat d'Estrangeria ha assenyalat l'existència de raons de protecció, seguretat i assistència especialitzada que aconsellen que aquesta noia sigui derivada a un recurs assistencial especialitzat en víctimes de tràfic d'éssers humans, mentre que el centre en què es troba actualment (CODA 2) és de règim obert.
Tant la fiscal encarregada de la causa penal com la Unitat Central de Tràfic d'Éssers Humans (UCTEH) dels Mossos d'Esquadra han alertat de la necessitat d'aplicar mesures específiques de seguretat i control sobre la menor en atenció al perill potencial que li comporta la seva condició de testimoni protegida i víctima d'una organització criminal. En aquest sentit, s'ha detectat proximitat entre el lloc on s'ubica el centre CODA 2 i el lloc en què resideixen alguns dels investigats, de manera que resulta imprescindible allunyar al màxim possible la víctima de l'àrea de possible influència de les persones que integren l'entitat criminal.
Així doncs, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família, d'una banda, que, en interès superior de la menor, des de la DGAIA s'emprenguin les accions que siguin necessàries amb la comunitat autònoma que es consideri oportuna per facilitar com més aviat millor el trasllat d'aquesta adolescent a un recurs especialitzat fora de Catalunya; i de l'altra, que a aquest efecte, la DGAIA faci les gestions oportunes per arribar a un acord amb l'entitat que tingui recursos especialitzats fora de Catalunya sobre les condicions per fer efectiu aquest trasllat.