El promotor de la queixa exposa que va rebre un escrit de l'Ajuntament de Barberà del Vallès que l'informava que s'havia admès a tràmit la seva reclamació, i posteriorment un altre que l'informava que s'obria un període probatori de quinze dies.
D'ençà d'aleshores, el promotor no ha rebut cap altra informació, ni s'ha dictat la resolució de l'expedient.
L'Ajuntament de Barberà del Vallès atribueix la demora en la tramitació de l'expedient a la manca d'emissió de l'informe tècnic per part de l'Àrea de Serveis Territorials, informe que era imprescindible per a la resolució de l'expedient del promotor.
L'Ajuntament indica que l'emissió final d'aquest informe ha permès reactivar la tramitació de l'expedient, i s'ha continuat amb el procediment legalment establert i la comunicació a la persona interessada de la iniciació del tràmit d'audiència.
No obstant això, el Síndic entén que aquests motius no justifiquen una demora en la tramitació d'aquest expedient. L'Administració ha de complir els terminis de tramitació previstos i no pot justificar-ne l'incompliment amb la manca de mitjans o l'organització inadequada dels seus serveis.
Atès que finalment l'expedient de reclamació de responsabilitat patrimonial està en via de resolució, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest expedient.