Resolució
Q-02093/2012 Manca de resolució d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 15/03/2012
Data de l'últim moviment 11/10/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La persona interessada es queixa per la demora en la resolució del seu procediment de renda mínima d'inserció.

Exposa que fa més d'un any que va iniciar els tràmits d'aquest procediment, i que, tot i que la treballadora social de Mollet del Vallès li ha comunicat que la seva sol·licitud havia estat denegada, no ha rebut la resolució corresponent.

Contingut

L'informe de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials indica que la resolució per la qual es denegava la prestació va ser notificada a la persona interessada el mes d'abril de 2012.

Tot i això, les dades de la còpia del justificant de recepció no confirmen això, sinó que indiquen que es van fer dos intents de notificació però que la persona interessada estava absent del domicili, i no consta que la resolució fos notificada efectivament. Així, cal entendre que es va intentar la notificació al domicili de la persona interessada, però que no es va poder dur a terme.

En aquest sentit, cal recordar que la normativa de procediment administratiu comú -en concret l'article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- disposa que quan després d'intentar la notificació en l'adreça indicada per la persona interessada no s'hagi pogut efectuar, la notificació s'ha de fer per mitjà d'anuncis al tauler d'edictes de l'ajuntament corresponent a l'últim domicili de la persona interessada i en el butlletí oficial corresponent.

En qualsevol cas, atès que la notificació de les resolucions administratives, d'acord amb els requisits establerts a la Llei, és un element essencial per garantir els drets de les persones interessades, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família la necessitat que en tots els casos la pràctica de les notificacions administratives es faci d'acord amb les formalitats i les condicions establertes per la normativa reguladora del procediment administratiu comú.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/04/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/06/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/08/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/10/2012 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar
11/10/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Altres formes de finalitzar