La promotora de la queixa exposa la seva disconformitat amb la denegació de l'anul·lació del tiquet trimestral de l'àrea verda de Barcelona.
Explica que disposa del distintiu de resident per poder fer ús de l'àrea verda, i que hi ha tres vehicles associats al distintiu. L'1 d'abril de 2011 va treure el distintiu trimestral d'un dels vehicles, però quan va imprimir el comprovant, la matrícula que hi apareixia era la d'un altre vehicle, també assignat al distintiu.
Exposa que va presentar una reclamació el 4 d'abril de 2011 en la qual exposava els fets ocorreguts i sol·licitava que s'anul·lés el distintiu i se li permetés treure'n un de nou amb la matrícula correcta.
De la documentació facilitada per la persona interessada es desprèn que Barcelona de Serveis Municipals la va informar que l'assignació de la subvenció està associada al resident, i que per aquest motiu no es pot aplicar de manera simultània a més d'un vehicle del mateix titular durant el mateix període de temps.
També li va comunicar que no pot atendre la seva petició de devolució de l'import reclamat ja que, tal com indica, va seleccionar la matrícula del vehicle del qual no volia extreure el tiquet trimestral.
L'informe tramès per l'Ajuntament de Barcelona afirma que actualment no és possible anul·lar un comprovant si l'usuari titular del distintiu de resident constata que hi ha un error en la matrícula assignada, independentment de si es tracta d'un error humà o del programa que s'utilitza per expedir els comprovants.
Tot i això, el Síndic considera que no es pot deixar el ciutadà desemparat quan detecta alguna errada després d'haver fet el procés de pagament, ja sigui via telemàtica, ja sigui per mitjà del parquímetre. Aquesta institució entén que de la mateixa manera que es posen a l'abast del ciutadà totes les facilitats per agilitar els processos de pagament, també cal posar a l'abast del ciutadà mecanismes i vies que li permetin rectificar i anul·lar pagaments fets quan s'adona d'alguna errada en el comprovant horari trimestral.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament, d'una banda, que, en el procés de pagament per mitjà del parquímetre, estudiï la possibilitat d'incorporar un tràmit previ a l'operació del pagament trimestral que permeti verificar que les dades escollides són les correctes; i de l'altra, que en ambdós processos de pagament -parquímetre i via telemàtica- s'estableixi la possibilitat de cancel·lar i anular el pagament realitzat quan s'hagi detectat alguna errada a l'hora de treure el tiquet trimestral. Mentre aquesta mesura no es pugui introduir en el sistema, caldria fer operativa aquesta possibilitat per mitjà del telèfon 010.
Amb aquests suggeriments, el Síndic finalitza l'expedient de referència.