Resolució
Q-02140/2012 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Terrassa a una instància relativa a la rampa d'un edifici que incompleix les condicions d'accessibilitat a què fa referència la normativa sobre accessibilitat i eliminació de barreres arquitectòniques de Catalunya

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 19/03/2012
Data de l'últim moviment 23/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Terrassa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Terrassa a una instància en què exposava que a l'edifici on viu hi ha una rampa que no compleix amb les condicions d'accessibilitat a què fa referència la normativa sobre accessibilitat i eliminació de barreres arquitectòniques de Catalunya.

Exposa que des de l'any 2008 els veïns han parlat en diverses ocasions amb personal de la constructora per intentar que es facin càrrec d'aquest assumpte, sense èxit. Per tant, en data 10 de febrer de 2009 van presentar una instància a l'Ajuntament de Terrassa en què demanaven que arrangés la rampa d'accés de l'edifici. Tot i això, no han obtingut cap resposta.

Contingut

L'Ajuntament de Terrassa ha tramès un informe en el qual s'indiquen les diverses actuacions dutes a terme des de l'Administració municipal a fi i efecte d'atendre la queixa sobre la manca de condicions d'accessibilitat en l'accés a la finca de la promotora.

S'explica, igualment, que després de demanar a l'empresa promotora que dugués a terme les actuacions necessàries per millorar les condicions d'accessibilitat de l'accés a l'immoble i de ser informats que aquesta empresa havia estat adquirida per una altra societat, l'Ajuntament va incoar un expedient d'ordre d'execució mitjançant el qual requeria a la societat que, en el termini màxim de deu dies, executés les obres necessàries per tal de donar compliment al que s'indica en el Codi d'accessibilitat de Catalunya, vigent en el moment en què es va fer la sol·licitud de la llicència d'obres majors en què s'empara la construcció de l'edifici.
 
L'Ajuntament informa, finalment, que s'ha advertit la societat que, en cas d'incompliment, l'Ajuntament imposarà multes coercitives d'entre 300 i 3.000 euros, sens perjudici d'ordenar l'execució subsidiària de l'ordre amb càrrec de totes les despeses que s'originin al titular, i que és criteri de la corporació municipal que, una vegada transcorregut el termini atorgat sense que la societat hagi executat l'ordre d'execució requerida, es procedirà a iniciar l'expedient d'execució subsidiària. L'Ajuntament estimava que en un termini aproximat de dos mesos des de la data de l'informe es donaria una solució definitiva a questa qüestió.

Posteriorment, l'Ajuntament ha rebut una resposta de la societat segons la qual consideren que no són responsables de l'execució de l'expedient d'obres en qüestió. Arran d'aquesta resposta, l'Administració municipal està estudiant la manera de procedir davant la negativa de l'empresa per dur a terme l'execució subsidiària. 

El Síndic celebra la decisió de l'Ajuntament de Terrassa de dur terme totes les actuacions anunciades a fi i efecte de resoldre, definitivament i en un termini raonable, els problemes d'accessibilitat que van motivar l'obertura d'aquest expedient i que afecten l'immoble de referència des del moment de la construcció. Per tant, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/03/2012 Ajuntament de Terrassa Sol·licitud d'informació a l'Administració
31/05/2012 Ajuntament de Terrassa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/12/2012 Ajuntament de Terrassa Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/02/2013 Ajuntament de Terrassa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/02/2013 Ajuntament de Terrassa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/04/2013 Ajuntament de Terrassa Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/05/2013 Ajuntament de Terrassa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/07/2013 Ajuntament de Terrassa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/09/2013 Ajuntament de Terrassa Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/10/2013 Ajuntament de Terrassa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/10/2013 Ajuntament de Terrassa Resolució pendent d'acceptació
27/11/2013 Ajuntament de Terrassa Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
18/02/2014 Ajuntament de Terrassa Segona reiteració / No col·laboració
27/02/2014 Ajuntament de Terrassa Resposta a la resolució pendent d'acceptació
06/06/2014 Ajuntament de Terrassa Irregularitat
11/06/2014 Ajuntament de Terrassa Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
08/10/2014 Ajuntament de Terrassa Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
05/11/2014 Ajuntament de Terrassa Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
17/12/2014 Ajuntament de Terrassa Seguiment finalitzat
22/10/2015 Ajuntament de Terrassa Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
23/11/2015 Ajuntament de Terrassa Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració