La persona interessada es queixa per la sanció que li va imposar l'Ajuntament de Terrassa per estacionar en una zona de càrrega i descàrrega tot i disposar de la targeta que indica que és una persona amb mobilitat reduïda. Manifesta que el dia de la denúncia la targeta estava col·locada al vehicle sancionat i que posteriorment, malgrat haver presentat original i còpia de la targeta, li van desestimar les al·legacions.
Juntament amb el seu informe, l'Ajuntament de Terrassa aporta còpia de l'informe de l'agent denunciant en què confirma el contingut de la denúncia perquè, segons ell, tot i que la targeta era dins del vehicle, no es podia verificar si era correcta perquè només era visible la meitat de la targeta.
Les al·legacions i el recurs posterior presentats per la persona interessada van ser desestimats sense que s'exposi la motivació de la resolució sancionadora emesa ni tampoc de la resolució que desestima el recurs interposat.
El Síndic observa que en l'informe aportat per la regidora de Serveis Urbans i Via Pública s'esmenta que la còpia de la targeta aportada per la persona interessada no presenta cap segell ni validació de l'Ajuntament. Per tant, el Síndic entén que, tot i que no s'exposa la motivació de la resolució sancionadora ni de la resolució que desestima el recurs, aquest és motiu pel qual es desestimen les al·legacions.
D'acord amb això, el Síndic recorda que l'Administració té el deure de motivar adequadament les resolucions emeses, d'acord amb l'article 54 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb l'article 106 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions publiques de Catalunya.
Si el motiu pel qual es resol imposar la sanció a la persona interessada fos la sospita que la targeta presentada és fraudulenta o presenta irregularitats, el Síndic considera que d'acord amb l'article 9.3 de Decret 97/2002, de 5 de març, sobre targeta d'aparcament per a persones amb disminució, en què s'estableix que els ens locals amb competències en matèria d'ordenació del trànsit i el Departament de Benestar Social i Família han de cooperar per tal de garantir el bon ús de les targetes d'aparcament en les seves diverses modalitats, l'Ajuntament ha de comunicar aquest fet al Departament de Benestar Social i Família i a l'Ajuntament que ha expedit la targeta.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Terrassa que resolgui de manera motivada la sanció imposada i, en cas que detecti alguna irregularitat o possible ús fraudulent de la targeta que acredita com a persona amb mobilitat reduïda el promotor de la queixa, ho comuniqui al Departament de Benestar Social i Família i a l'Ajuntament pertinent perquè endeguin les actuacions convenients.