El promotor de la queixa manifesta que, a causa d'una fuita d'aigua al seu pis, la factura d'aigua s'ha vist incrementada notablement, atès que en el tercer tram de la computació se l'ha penalitzat. Manifesta que ha presentat una queixa a l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, però que el consistori no ha fet cap actuació amb l'objectiu d'esmenar l'error.
En primer lloc, la Regidoria de Política Territorial i Obra Pública i Serveis Municipals exposa que els tècnics de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès es van posar en contacte amb la companyia d'aigües Sorea per intentar solucionar la fuita imprevisible d'aigua i evitar l'augment del cost de la factura.
En segon lloc, la companyia d'aigües contesta que té la potestat de donar un tractament excepcional al volum d'aigua que excedeix el consum habitual de l'habitatge com a conseqüència d'una fuita, d'acord el que estableix l'article 1 del Decret legislatiu 3/2003, de 4 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la legislació en matèria d'aigües de Catalunya.
En tercer lloc, la persona interessada acredita que el consum d'aigua ha estat constant fins al moment en què es va produir la fuita i el consum d'aigua va augmentar a 163 m³, fet que va trencar la regularitat en el consum d'aigua.
Finalment, l'Agència Catalana de l'Aigua ha informat la persona interessada que, en els casos de fuites d'aigua justificades i no previsibles, és costum retornar els impostos satisfets, però que es necessita que l'empresa subministradora modifiqui la factura de l'aigua.
Per això, el Síndic, ha suggerit a l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès que revisi la factura emesa a la persona interessada, i que acrediti que el consum excessiu d'aigua és degut a una fuita fortuïta, d'acord amb els antecedents del consum efectuat.
D'altra banda, el Síndic també ha demanat a l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès saber quines seran les mesures que s'adoptaran en relació aquest el cas.