En la seva resposta, l'Ajuntament de Terrassa destaca que la informació que havia demanat el promotor de la queixa la hi van facilitar els serveis municipals per via telefònica.
El Síndic informa l'Ajuntament que tot i que valora positivament la resposta telefònica que es va oferir al promotor de la queixa, aquesta actuació no pot substituir l'emissió per part de l'òrgan competent d'una resolució expressa, que ha de ser notificada a la persona interessada, de conformitat amb la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, que estableixen l'obligació de les administracions públiques a donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que s'hi adrecin.
El Síndic comunica al consistori que ha aprovat i difós el Codi de bones pràctiques administratives, l'apartat VII del qual està dedicat al deure de respondre expressament i, entre d'altres coses, estableix que:
En primer lloc, l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
En segon lloc, l'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.
En tercer lloc, el silenci administratiu permet a la persona interessada accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.
I finalment, les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.
Amb aquest recordatori, i atès que l'Ajuntament de Terrassa ha fet arribar la resposta per escrit a la consulta del promotor de la queixa, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte.