De l'informe tramès per l'Institut Català de la Salut es desprèn que es va revisar el cas de la persona interessada, que la patologia que l'afecta no es prioritària (i per aquest motiu no es pot justificar avançar la seva intervenció per davant d'altres pacients) i que, mentrestant, és controlat pel Servei d'Otorinolaringologia.
Si bé és cert que a dia d'avui només disposen d'una garantia de temps màxim d'espera els procediments quirúrgics recollits en el Decret 354/2002, de 24 de desembre, i que entre aquests no hi ha inclòs el procediment quirúrgic a què s'ha de sotmetre la persona interessada, el Síndic recorda al Departament de Salut, amb caràcter general, que la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària editada per aquest departament l'any 2002 recull que els serveis de salut i els dispositius assistencials s'han d'organitzar de la manera més eficient possible per tal que el pacient pugui ser atès com més aviat millor i d'acord amb criteris d'equitat, adequació i disponibilitat de recursos, tipus de patologia, prioritat d'urgència i temps d'espera raonable prèviament establert i que garanteixi la continuïtat assistencial.
En aquest sentit, el Síndic reitera la necessitat que el Departament de Salut adopti les mesures que calguin perquè s'escurcin els terminis d'espera tant com sigui possible per a les intervencions de caràcter no urgent, de manera que els ciutadans vegin reconegut el dret a l'assistència sanitària de manera suficientment àgil.