La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'atenció del dermatòleg del CAP II de Mataró i amb la resposta que li va donar el Servei Català de la Salut el 26 de maig de 2011.
Exposa que el doctor li va indicar que l'extracció de berrugues o pigues no entra dins de la cartera de serveis del CatSalut, però que no la va visitar degudament per tal de poder fer el diagnòstic clínic de les seves lesions dermatològiques.
De la informació tramesa pel Departament de salut es desprèn que, davant del desacord que va mostrar la persona interessada amb el contingut de l'escrit que se li va enviar en data 26 de maig de 2011, es va considerar que fos visitada per un altre especialista en dermatologia, amb la finalitat d'aconseguir una segona opinió professional. Aquesta segona visita es va dur a terme el 31 d'agost de 2011.
També s'indica que l'orientació diagnòstica feta per la professional en aquesta segona visita va coincidir amb el diagnòstic inicial, en el sentit de considerar que les lesions de la persona interessada no requereixen tractament. Tot i això, aquesta doctora va tractar algunes de les lesions de la persona interessada amb crioteràpia, atès que per la seva ubicació podien produir molèsties.
Així, tenint en compte que s'ha proposat una segona opinió a la persona interessada i que s'han tractat les seves lesions per raons de molèsties, el Síndic considera resolt el problema objecte d'aquesta queixa, per la qual cosa finalitza les seves actuacions en aquest procediment.
Això no obstant, tot i que els dos diagnòstics clínics sobre les lesions de la persona interessada indiquen que no requerien tractament i que estaven excloses de la cartera de serveis del CatSalut, la doctora que la va visitar per segona vegada li va fer un tractament de crioteràpia, la qual cosa contradiu l'actuació del primer especialista. Per tant, a fi d'evitar contradiccions i d'indicar un criteri unívoc, el Síndic suggereix al Departament de Salut, d'una banda, que en els casos com el de la persona interessada, en què hi ha desconeixement de la cartera de serveis i una presumpta manca de comunicació dels professionals amb els pacients, s'adoptin les mesures oportunes a fi que els professionals sanitaris informin degudament de les prestacions i els serveis que ofereix el sistema sanitari públic; i de l'altra, que es donin les ordres oportunes a fi que els professionals sanitaris compleixin amb diligència amb la cartera de serveis d'atenció especialitzada, la qual inclou les activitats assistencials, diagnòstiques i terapèutiques necessàries per tal de valorar les lesions, i la realització d'exàmens i procediments diagnòstics.