La persona interessada es queixa pel fet que, en l'atorgament del número d'ordre provisional a la borsa de treball de personal docent per al curs 2010-2011, no es va tenir en compte el temps de serveis prestats en centres públics no universitaris la titularitat dels quals és d'altres administracions (diferents de la Generalitat de Catalunya).
L'Administració assenyala que es va valorar com a mèrit haver impartit ensenyaments reglats en qualsevol nivell educatiu i, per tant, l'experiència docent acreditada per la persona interessada al Perú.
Tot i així, també indica que l'ordre en la borsa esmentada es fa anualment d'acord amb els serveis prestats en centres públics no universitaris de titularitat del Departament d'Ensenyament, del de Benestar Social, del de Justícia i d'altres administracions amb plenes competències educatives, si bé es puntualitza que aquestes administracions són la de l'Estat i la de les comunitats autònomes.
Igualment, informa que, d'acord amb la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs a l'Administració pública, a aquest efecte no es valoren els serveis prestats en altres països, a excepció dels països que pertanyen a la Unió Europea.
El Síndic fa les consideracions següents:
-La Resolució EDU 1345/2010 regula l'ordre de prelació en la llista única de candidats i ordena el personal que ha prestat serveis com a interí d'algun cos docent no universitari a l'Administració de la Generalitat en funció del temps de servei prestats, sense distinció del règim contractual, atenent el requisit que els serveis comportin docència o atenció directa a l'alumnat en el context propi de l'aula, i el fet que s'hagin dut a terme en centres públics no universitaris la titularitat dels quals sigui del Departament d'Educació, d'Acció Social i Ciutadania, de Justícia i, finalment, i sense cap mena d'exclusió, d'altres administracions amb plenes competències educatives.
- La Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs a l'Administració Pública, té per objecte el reconeixement a funcionaris de carrera, però ni la persona interessada és funcionària de carrera ni el reconeixement que reclama té efectes retributius.
El Síndic entén que el que la persona interessada reclama és que, atès que la resolució per la qual es dicten instruccions referides a la gestió de la borsa de treball de personal docent no ha previst cap excepció respecte de l'àmbit territorial de prestació dels serveis, sinó respecte de l'àmbit competencial, tots els serveis prestats en una administració amb plenes competències educatives siguin comptabilitzats a l'efecte de determinar l'ordre de prelació en la llista de candidats a cobrir els llocs de treball vacants.
En conseqüència, el Síndic suggereix a l'Administració que revisi la documentació aportada per la persona interessada, a l'efecte de tenir en compte el temps de serveis prestats en l'Administració pública del Perú.