Resolució
Q-02247/2012 Disconformitat amb l'Ajuntament de Tortosa per la manca d'actuació respecte a una petició

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 22/03/2012
Data de l'últim moviment 21/11/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Tortosa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Tortosa respecte de la seva petició de data 26 de setembre de 2011, en què demanava que s'arreglés la font de la plaça de l'església i es queixa que encara no s'ha arreglat.

Contingut

Atès que ja fa més de tres mesos que la persona interessada va adreçar la seva petició a l'Ajuntament de Tortosa i durant aquest temps no n'ha obtingut cap resposta, el Síndic recorda a l'Ajuntament que les normes elementals de cortesia vers el ciutadà, però també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que s'hi adrecin.

D'altra banda, el Síndic de Greuges ha aprovat i difós un Codi de bones pràctiques administratives, l'apartat VII del qual està dedicat al deure de respondre expressament i, entre altres coses, estableix el següent:

- L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

- L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

- El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

- Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.

Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que respongui expressament la petició del promotor, que l'informi de la valoració que hagin fet els servis tècnics municipals i que li comuniqui la resolució que finalment adopti en exercici discrecional de les seves competències.

Amb això, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/04/2012 Ajuntament de Tortosa Resolució
04/09/2012 Ajuntament de Tortosa Resolució
21/11/2012 Ajuntament de Tortosa Seguiment finalitzat