Resolució
Q-02249/2010 Disconformitat amb el mal estat en què es troba una parcel·la i amb els danys causats per la caiguda d'uns arbres.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Gestió de residus
Data d'inici 20/05/2010
Data de l'últim moviment 05/11/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Cugat del Vallès Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa de la manca de resposta i actuació de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès davant les seves reclamacions pel mal estat en què es troba la finca veïna a la seva i pels danys causats en caure uns arbres d'aquesta parcel·la sobre la seva finca.

Contingut

En l'informe de l'Ajuntament de Sant Cugat s'informa el Síndic de la situació de precarietat de tres arbres situats a la finca esmentada, de la necessitat de netejar la vegetació arbustiva de la parcel·la i talar els arbres per evitar que caiguin sobre la propietat de la promotora de la queixa. 

Així mateix, l'Ajuntament informa que l'Entitat Municipal Descentralitzada (en endavant EMD) té competència per dictar una ordre d'execució adreçada al titular de la finca per a la conservació i el manteniment de l'arbrat i la vegetació en condicions de seguretat d'acord amb el conveni de distribució de competències entre l'Ajuntament i l'EMD.

Al seu torn, l'EMD informa que s'ha incoat un procediment de responsabilitat patrimonial arran de la reclamació per danys presentada pel promotor de la queixa i que el titular de la finca on hi ha els arbres que han causat els danys és l'Ajuntament de Sant Cugat.

En tant que el Síndic actualment no té constància que cap administració, ni l'Ajuntament de Sant Cugat ni l'EMD, s'hagin responsabilitzat dels danys causats a l'immoble de la promotora de la queixa ni que aquesta persona hagi percebut una actuació col·laboradora d'aquestes administracions en la resolució del cas, s'hi ha dirigit per demanar-los que adoptin les mesures necessàries per tal de col·laborar estretament en la resolució de l'assumpte, sempre amb la finalitat que la persona reclamant pugui veure indemnitzats els danys que va patir per part de l'administració que correspongui en virtut del que disposa el conveni de distribució de competències entre l'Ajuntament i l'EMD.

D'altra banda el Síndic assenyala que el Codi de bones pràctiques administratives aprovat per aquesta institució inclou diverses referències a la responsabilitat patrimonial de l'Administració que considera que cal tenir presents, i recorda que l'endarreriment en la tramitació de les reclamacions per danys que els ciutadans atribueixen al mal funcionament dels serveis públics vulnera el seu dret a obtenir un pronunciament de l'Administració en un termini raonable, sense que es pugui considerar que la institució del silenci administratiu compensi o alleugeri aquesta situació.

Per aquest motiu, el Síndic demana que s'adoptin les mesures adients per tal de resoldre de manera expressa aquest procediment.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/07/2010 Ajuntament de Sant Cugat del Vallès Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/10/2010 Ajuntament de Sant Cugat del Vallès Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/10/2010 Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/03/2011 Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/04/2011 Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/07/2011 Ajuntament de Sant Cugat del Vallès Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
05/07/2011 Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/09/2011 Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/09/2011 Ajuntament de Sant Cugat del Vallès Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/10/2011 Ajuntament de Sant Cugat del Vallès Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
17/10/2011 Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Reiteració posterior a la primera
29/06/2012 Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Segona reiteració / No Col·laboració
16/07/2012 Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
25/09/2012 Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Resolució
25/09/2012 Ajuntament de Sant Cugat del Vallès Resolució
05/11/2012 Ajuntament de Sant Cugat del Vallès Seguiment finalitzat
05/11/2012 Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix Seguiment finalitzat