Q-02249/2010 | Disconformitat amb el mal estat en què es troba una parcel·la i amb els danys causats per la caiguda d'uns arbres. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora es queixa de la manca de resposta i actuació de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès davant les seves reclamacions pel mal estat en què es troba la finca veïna a la seva i pels danys causats en caure uns arbres d'aquesta parcel·la sobre la seva finca.
En l'informe de l'Ajuntament de Sant Cugat s'informa el Síndic de la situació de precarietat de tres arbres situats a la finca esmentada, de la necessitat de netejar la vegetació arbustiva de la parcel·la i talar els arbres per evitar que caiguin sobre la propietat de la promotora de la queixa. Així mateix, l'Ajuntament informa que l'Entitat Municipal Descentralitzada (en endavant EMD) té competència per dictar una ordre d'execució adreçada al titular de la finca per a la conservació i el manteniment de l'arbrat i la vegetació en condicions de seguretat d'acord amb el conveni de distribució de competències entre l'Ajuntament i l'EMD. Al seu torn, l'EMD informa que s'ha incoat un procediment de responsabilitat patrimonial arran de la reclamació per danys presentada pel promotor de la queixa i que el titular de la finca on hi ha els arbres que han causat els danys és l'Ajuntament de Sant Cugat. En tant que el Síndic actualment no té constància que cap administració, ni l'Ajuntament de Sant Cugat ni l'EMD, s'hagin responsabilitzat dels danys causats a l'immoble de la promotora de la queixa ni que aquesta persona hagi percebut una actuació col·laboradora d'aquestes administracions en la resolució del cas, s'hi ha dirigit per demanar-los que adoptin les mesures necessàries per tal de col·laborar estretament en la resolució de l'assumpte, sempre amb la finalitat que la persona reclamant pugui veure indemnitzats els danys que va patir per part de l'administració que correspongui en virtut del que disposa el conveni de distribució de competències entre l'Ajuntament i l'EMD. D'altra banda el Síndic assenyala que el Codi de bones pràctiques administratives aprovat per aquesta institució inclou diverses referències a la responsabilitat patrimonial de l'Administració que considera que cal tenir presents, i recorda que l'endarreriment en la tramitació de les reclamacions per danys que els ciutadans atribueixen al mal funcionament dels serveis públics vulnera el seu dret a obtenir un pronunciament de l'Administració en un termini raonable, sense que es pugui considerar que la institució del silenci administratiu compensi o alleugeri aquesta situació. Per aquest motiu, el Síndic demana que s'adoptin les mesures adients per tal de resoldre de manera expressa aquest procediment.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
20/07/2010 | Ajuntament de Sant Cugat del Vallès | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
01/10/2010 | Ajuntament de Sant Cugat del Vallès | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
14/10/2010 | Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
10/03/2011 | Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/04/2011 | Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/07/2011 | Ajuntament de Sant Cugat del Vallès | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
05/07/2011 | Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
12/09/2011 | Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
12/09/2011 | Ajuntament de Sant Cugat del Vallès | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
14/10/2011 | Ajuntament de Sant Cugat del Vallès | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
17/10/2011 | Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix | Reiteració posterior a la primera |
29/06/2012 | Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix | Segona reiteració / No Col·laboració |
16/07/2012 | Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
25/09/2012 | Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix | Resolució |
25/09/2012 | Ajuntament de Sant Cugat del Vallès | Resolució |
05/11/2012 | Ajuntament de Sant Cugat del Vallès | Seguiment finalitzat |
05/11/2012 | Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix | Seguiment finalitzat |