Resolució
Q-02282/2010 Disconformitat amb el Departament d'Acció Social i Ciutadania pel retard en una revisió del grau de disminució.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 21/05/2010
Data de l'últim moviment 05/09/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa pel retard en la revisió del grau de disminució que té reconegut actualment. Indica que va presentar la sol·licitud el 14 d'abril de 2009 i que encara no en té cap notícia. 

La persona interessada vol tramitar la targeta d'aparcament però l'han informat que fins que no aporti la resolució del grau de disminució no la hi poden facilitar.

Contingut

En l'escrit tramès pel Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) s'informa de les gestions que es duen a terme per agilitar les llistes d'espera i dels criteris que s'utilitzen per prioritzar les sol?licituds. Pel que fa a la persona interessada, es comunica que encara no té data per passar el reconeixement de grau de disminució.

Davant d'això, el Síndic fa arribar una sèrie de consideracions al DASC:

D'una banda, mentre que en el seu escrit el DASC informa el Síndic de manera detallada sobre l'existència d'aquests criteris de priorització i indica els tràmits que ha de fer la persona interessada en cas d'estar inclosa en algun d'aquests supòsits, no consta que s'hagi informat la persona interessada sobre aquesta possibilitat.

I d'altra banda, atès el nombre de queixes que es reben al Síndic sobre aquesta qüestió, s'entén que malgrat que s'hagin dut a terme actuacions per reduir les demores en la resolució d'aquests procediments, aquestes actuacions encara no són suficients. I és en aquest sentit que cal fer encara més esforços per reduir aquests retards que afecten de manera negativa els drets de les persones amb discapacitat.

Pel que fa al cas concret de la persona interessada, des que va presentar la sol?licitud de revisió fins ara ha transcorregut un any i quatre mesos, termini que supera el que està legalment establert. A més, aquesta persona encara no té data assignada.

D'acord amb tot això, d'una banda el Síndic recorda al DASC el deure legal de resoldre els procediments en els terminis legalment establerts i, d'altra banda, es remet als suggeriments efectuats en altres ocasions sobre aquest mateix assumpte, en el sentit d'introduir les mesures correctores oportunes per tal que situacions com la de la persona interessada s'evitin i els ciutadans puguin veure satisfets els seus drets en els terminis legalment previstos.

Alhora, el Síndic demana al DASC que el mantingui informat sobre el cas de la persona interessada, i que li faci saber la data en què finalment serà valorada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/07/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/09/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
15/09/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
24/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
12/04/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
05/09/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

LlEI 23/2002, de 18 de novembre, d'adequació de procediments administratius en relació amb el règim de silenci administratiu i el termini de resolució i notificació, i de primera modificació dels articles 81, 82 i 83 de la Llei 13/1989, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. - DOGC.3778 (10/12/2002)