El promotor de la queixa, portaveu d'un grup municipal de Figaró-Montmany, manifesta la seva disconformitat amb la resposta que li va traslladar la secretària de l'Ajuntament segons la qual no es va redactar acta de la Junta de Govern del dia 11 de febrer de 2012 perquè ?no es van adoptar acords de caràcter jurídic que hagin d'estar reflectits en acta?.
En l'informe de l'Ajuntament de Figaró-Montmany s'assenyala que la Junta de Govern d'aquell dia va tenir un caràcter merament deliberatiu i d'assistència a l'alcalde, per la qual cosa no es va aixecar acta. Aquest tipus de juntes, segons l'informe, es troben recollides en l'article 113.2 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre. A parer de l'Ajuntament, atès que per a la reunió assenyalada no es va aprovar ordre el dia ni es van adoptar acords, no hi ha l'obligació d'aixecar acta ni d'incloure-la al llibre corresponent.
Tot i això, el Síndic considera que aquesta apreciació no es correspon amb els manaments de la normativa de règim local en aquesta matèria. De fet, si bé és cert que d'acord amb l'article 99 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, les sessions de la comissió de govern poden ser per ?exercir les seves competències resolutòries? o per exercir les seves funcions d'assistència, enlloc no s'estableix que en el segon supòsit desaparegui l'obligació genèrica que tenen tots els òrgans col·legiats de la corporació d'aixecar acta de les seves reunions.
La normativa de règim local vigent estableix clarament que la Junta de Govern ha d'aixecar acta de les seves sessions, sense distingir, a efectes d'aquesta obligació, entre les sessions de caràcter resolutori o d'assistència. Concretament, així s'estableix a l'article 126.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i al Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril (Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya).
Ara bé, pel que fa a aquest cas concret, el Síndic entén que la mancança detectada en relació amb la normativa esmentada no es pot corregir actualment, i que tampoc és possible complir la disposició que obliga a traslladar còpia de totes les actes de la Junta de Govern als membres de la corporació, al menys pel que fa a la sessió del dia 11 de febrer de 2012.
En vista d'aquesta circumstància, el Síndic demana a l'Ajuntament de Figaró-Montmany que prengui les mesures necessàries per garantir que no es tornaran a produir situacions com la que va motivar la presentació d'aquesta queixa.