El promotor de la queixa, beneficiari d'una prestació de renda mínima d'inserció, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a dos escrits que va adreçar al cap de l'òrgan tècnic de la renda mínima d'inserció en dates 21 de novembre de 2011 i 30 de gener de 2012, en què sol·licitava fonamentalment vista del seu expedient i confirmació de recepció d'uns documents que va lliurar a la tècnica d'inserció laboral amb relació al seu programa d'inserció laboral.
Atès que en l'informe de resposta del Departament de Benestar Social i Família no s'informa sobre la resposta que s'ha donat als escrits del promotor, el Síndic recorda al Departament que té el deure de donar resposta a les queixes, les reclamacions i les peticions de les persones interessades amb relació als expedients que s'estan tramitant, i de garantir l'accés a l'expedient d'acord amb el que estableix l'article 26 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Amb aquestes consideracions, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.