Q-02300/2012 | Disconformitat amb la manca de resposta del Departament d'Empresa i Ocupació a una sol·licitud de modificació de la prestació de la renda mínima d'inserció |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament d'Empresa i Ocupació a la seva sol·licitud de modificació de la prestació de la renda mínima d'inserció. Explica que va demanar aquesta modificació de la prestació perquè el seu marit el mes de setembre de 2011 va deixar de cobrar el subsidi d'atur.
Segons l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, s'ha valorat favorablement la modificació de l'import de la prestació de la persona interessada amb efectes de l'1 de novembre de 2011, però està pendent que la Comissió Interdepartamental de la Renda Mínima d'Inserció adopti la resolució corresponent i es pugui fer l'abonament de l'import actualitzat. Cal dir que no es concreten els motius pels quals no s'ha emès encara la resolució ni les dades tingudes en compte per determinar la modificació de l'import. Tot i això, el Síndic indica al Departament d'Empresa i Ocupació que s'ha de valorar molt especialment la naturalesa d'aquesta prestació. Si es té en compte que està destinada a atendre les necessitats bàsiques de persones i famílies que no tenen altres recursos, és evident la situació de gran vulnerabilitat en què es troben aquestes famílies quan no la perceben o bé la reben en una quantia insuficient i inadequada a les seves circumstàncies. Per tant, el Síndic insisteix en la necessitat d'esmerçar esforços per resoldre aquestes situacions, a fi d'assegurar que les persones interessades vegin satisfets els seus drets, i evitar situacions que comporten un risc d'exclusió social elevat. De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que prengui totes les mesures que siguin necessàries per resoldre de forma motivada i al més aviat possible la sol·licitud de modificació de la prestació de la persona interessada, a fi d'actualitzar-ne la quantia i fer l'abonament dels endarreriments corresponents.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
14/06/2012 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/09/2012 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
01/10/2012 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/11/2012 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
15/01/2013 | Departament d'Empresa i Ocupació | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
03/10/2013 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
18/12/2013 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resolució pendent d'acceptació |
03/02/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
06/02/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
04/09/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | Irregularitat |
30/09/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | Seguiment finalitzat |