Resolució
Q-02323/2010 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una revisió de reconeixement de la situació de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 25/05/2010
Data de l'últim moviment 04/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - No s'accepta la resolució

Plantejament

El promotor mostra la seva disconformitat en relació amb la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) d'una revisió de reconeixement de la situació de dependència.

La persona interessada explica que el 2 de febrer de 2009 el DASC li va reconèixer un grau I nivell 1 de dependència. El 10 de març de 2009, va presentar una sol·licitud de revisió de reconeixement de grau i nivell per empitjorament de l'estat i per noves patologies i, posteriorment, el 21 de gener de 2010, una reclamació prèvia.

Actualment, però, ni s'ha contestat la seva reclamació ni se l'ha citat per valorar-lo de nou.

Contingut

El DASC va informar que l'equip de valoració citaria, en breu, la persona interessada. 

Davant d'aquesta informació, el Síndic recorda que ja han passat gairebé dos anys des que el promotor va sol·licitar la revisió del grau de dependència reconegut i no l'han valorat de nou, malgrat la reclamació que va presentar el 21 de gener de 2010. 

Per això, el Síndic suggereix a l'actual Departament de Benestar Social i Família que doni les ordres oportunes perquè se citi la persona interessada, es valori la seva sol·licitud i es dicti la resolució corresponent, sense més demora.

Posteriorment, l'esposa del promotor ha informat el Síndic que el seu marit va morir sense que se l'arribés a citar per valorar-lo. 

D'acord amb la informació de què es disposa, des que es va presentar la sol·licitud de revisió fins que es va produir la mort del promotor ha passat un any i mig, termini que supera amb escreix el que està legalment previst per resoldre la sol·licitud.

Malgrat haver de donar per acabada la seva intervenció en aquest cas, el Síndic s'ha tornat a dirigir al Departament de Benestar Social i Família per deixar constància de la demora excessiva que s'ha produït en aquest cas. També li ha recordat l'obligació de l'Administració de resoldre els procediments iniciats en el termini màxim establert legalment.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/09/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/04/2011 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
04/10/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)